Asigura-te ca esti sanatos!

Stiri

Cum sa petreci 8 ore la birou fara dureri de spate - Postura corecta

Cand stai zilnic mai multe ore pe scaun, in fata unui calculator, exista destul de multe sanse sa apara dureri de spate mai mult sau mai putin suparatoare, in functie de cat de rapid iei masuri pentru reducerea efectelor.

Cateva schimbari simple in felul in care muncesti te poate ajuta sa reduci sau chiar sa faci sa dispara durerile de spate, cauzate de sesiuni lungi de stat pe scaun. 

Iata care sunt cele mai importante elemente de care trebuie sa tii cont:

  1. Gaseste unghiul potrivit pentru genunchi – ideal este ca genunchii sa formeze un unghi de 90 de grade si sa fie pozitionati perpendicular pe glezne. Acest lucru va mentine coloana confortabil, in pozitie verticala;

  2. Intinde umerii – impinge umerii in spate astfel incat sa acestia sa fie in linie cu soldurile. Imagineaza-ti ca tii pe cap o farfurie care nu vrei sa cada;

  3. Suport pentru spate – suportul pentru spate este esential pentru a reduce la minimum tensiunea pe spate. Sezutul cat mai apropiat de spatarul scaunului ajuta la diminuarea tensiunii din partea inferioara a spatelui si in special, pe discurile lombare;

  4. Nivelul privirii perpendicular pe ecran – pentru a evita dureri de gat sau in zona cervicala, e important ca gatul sa fie intr-o pozitie dreapta, cu privirea inainte;

  5. Tine picioarele pe podea – picioarele incrucisate ingreuneaza mentinerea coloanei vertebrale drepte si poate intinde muschii din jurul bazinului.

Indiferent care este pozitia ta in birou, asigura-te ca iei masurile necesare pentru protejarea sanatatii si mentinerea unei stari de bine pe termen lung.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin utilizarea cookie-urilor, veti beneficia de o mai buna experienta de vizitare a site-ului nostru. Prin continuarea navigarii, sunteti de acord cu modul de utilizare al acestor informatii. Mai multe detalii aici.