Inchide

Intrebari frecvente

Intrebari frecvente
Vezi intrebari
Ce este o asigurare de viata unit-linked?

Este o asigurare mixta care imbina caracteristicile unei asigurari de viata cu cele ale unei componente investitionale.

De ce am nevoie de o asigurare de viata cu componenta investitionala?

Principalele motive pentru care este indicat sa alegi asigurarea de viata unit-linked sunt: protectie financiara pentru tine sau pentru cei dragi in cazul evenimentelor neprevazute si posibilitatea de sporire a veniturilor.

Care este diferenta dintre o asigurare de viata unit-linked si un cont de economii in banca?

Contul de economii in banca este un instrument financiar care iti permite sa depui o suma lunara si prin intermediul dobanzilor anuale oferite de banca, poti creste suma depusa. In schimb, asigurarea de viata unit-linked iti ofera atat acoperire financiara in cazul decesului, cat si un instrument investitional prin care sa iti maresti veniturile in functie de strategia ta de investitie.

Pe ce perioada trebuie sa inchei polita de asigurare?

101 Invest este o asigurare ce se poate incheia pentru o perioada medie sau lunga de timp. Tu decizi perioada, dar nu trebuie sa fie mai mica de 10 ani. Pentru rezultate optime, noi iti recomandam sa inchei polita pe o perioada de minimum 20 de ani.

Ce sunt fondurile de investitii si cum functioneaza?

Fondurile de investitii sunt entitati prin intermediul carora sumele cumulate de la mai multe persoane se folosesc pentru mai multe investitii, cu scopul de a multiplica banii si de a realiza castiguri pentru investitori. Fiecarui fond de investitii ii este asignat un risc asociat, iar in functie de acesta, castigul este direct proportional. Daca un fond are un risc investitional mai scazut, atunci castigul este unul constant. In schimb, daca riscul investitional este mai ridicat, atunci si potentialul de castig este mai mare.

Ce modificari se pot face pe contract?

Flexibilitatea este avantajul cheie al produsului 101 Invest. Astfel, pe parcursul desfasurarii contractului se pot face modificari pentru: datele personale (nume, adresa), strategia de investitie in fonduri, frecventa de plata a primelor, activarea indexarii automate sau dezactivarea acesteia, adaugare asigurari suplimentare, suspendarea platii primelor, schimbare sau adaugare beneficiar si lista poate continua.

Ce documente sunt necesare pentru solicitarea de modificari?

Modificarile se pot realiza prin intermediul partenerilor SIGNAL IDUNA, intr-un mediu 100% digital. Fiecarei modificari ii este asignat un document specific ce va fi pus la dispozitia clientului de catre reprezentantul Asiguratorului.

La ce se refera maturitatea contractului?

Maturitatea contractului se refera la momentul in care contractul semnat s-a finalizat conform duratei de timp agreate. In cazul asigurarii 101 Invest, contractul mai poate ajunge la maturitate si in momentul producerii evenimentului neprevazut (a decesului).

Ce este FATCA?

FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) – Acronim pentru Legea privind Conformarea Fiscala aplicabila Conturilor din Strainatate emisa de catre autoritatile americane. Acordul incheiat intre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si implementarea FATCA („Acordul FATCA”) a intrat in vigoare in data de 3 noiembrie 2015. 

Conform cerintelor FATCA, SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. s-a inregistrat pe site-ul IRS, avand numarul de identificare globala (GIIN) B8XRBY.00003.ME.642. 

Ce este CRS?

CSR (Common Reporting Standard) - Standardul Comun de Raportare - reprezinta initiativa Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) pentru aplicarea schimbului automat de informatii in domeniul fiscal. CRS a fost implementat in cadrul Uniunii Europene prin Directiva 2014/107/UE si transpus la nivel national prin noul Cod de Procedura Fiscala, incepand cu data de 01.01.2016. Institutiile financiare raportoare din Romania sunt obligate sa aplice normele de raportare si de diligenta fiscala parte integranta a codului, incepand cu data de 01.01.2016. 

In scopul CRS intra persoanele fizice si juridice care au rezidenta fiscala intr-un alt stat, parte a mecanismului de raportare, in afara de Romania.

Care este scopul FATCA/ CRS?

Aceste prevederi legale au in vedere transparenta procedurii de colectare taxe si impozite si diminuarea fraudei si a evaziunii fiscale transfrontaliere prin inlaturarea situatiilor in care ar exista venituri neraportate in mod corespunzator, ce ar duce la imposibilitatea obiectiva a statului indreptatit de a aplica retineri de taxe si impozite. 

Ce presupune FATCA?

FATCA impune institutiilor financiare inregistrate in afara granitelor SUA sa identifice informatii cu privire la clientii si partenerii de afaceri pentru a stabili daca indeplinesc criteriile necesare pentru a fi raportati catre autoritatile fiscale americane (IRS – Internal Revenue Service).

Ce produse intra in scopul FATCA?

In scopul FATCA intra doar contractele de asigurare de viata cu componenta de investitie.

Ce inseamna Persoana SUA?

Persoana SUA este acea persoana care indeplineste una din urmatoarele conditii (lista completa a criteriilor se gaseste pe http://www.irs.gov): 

este un cetatean SUA chiar daca are rezidenta in afara Statelor Unite ale Americii sau detine si o alta cetatenie

este detinator de pasaport SUA

este o persoana nascuta in SUA, cu exceptia cazurilor in care a renuntat la cetatenie

este rezident permanent al Statelor Unite ale Americii (ex: detinator de Carte Verde)

este o entitate SUA (infiintata/ inregistrata/ rezidenta in SUA)

este o entitate non-SUA „pasiva” cu beneficiar relevant FATCA.

Care sunt indiciile SUA?

Indiciile prin care un client poate fi identificat ca persoana SUA: 

tara de rezidenta/ cetatenie/ nastere/ inregistrare PJ/ adresa suplimentara/ adresa de corespondenta

codul de tara al numarului de telefon

status Green Card

rezident strain permanent SUA

tara in care se platesc taxe

imputernicit sau persoana cu drept de semnatura ce are adresa de rezidenta in SUA

tara unde contul bancar este inregistrat si in care se transfera fonduri

actionariat peste 10% SUA (pentru persoane juridice). 

Ce date sunt transmise?

Detalii despre datele transmise se regasesc in Legea nr. 233/2015 si in legislatia secundara emisa de Ministerul Finantelor Publice. Raportarea catre SUA se va face prin intermediul autoritatii fiscale din Romania (ANAF).

Ce formulare se utilizeaza?

Persoane fizice:

Formularul W-9 - Request for Taxpayer Identification Number and Certification (cererea de numar de identificare fiscala) - este un document al Serviciului Fiscal al SUA (Internal Revenue Service - IRS) ce va fi completat de clientul persoana fizica in vederea confirmarii si certificarii faptului ca este platitor de taxe in SUA. Instructiunile de completare a formularului W-9 sunt disponibile pe pagina web a IRS: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw9.pdf

Formularul W-8BEN - Certificate of Foreign Status of Beneficial Owner for United States Tax Withholding - are scopul de a identifica beneficiarii reali non-SUA ai conturilor si tranzactiilor. Este utilizat exclusiv de persoane fizice pentru a certifica ca nu sunt impozabile in SUA. Instructiunile de completare a formularului W-8BEN sunt disponibile pe pagina web a IRS: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw8ben.pdf

Persoane juridice:

Formularul W-9 - Request for Taxpayer Identification Number and Certification (cererea de numar de identificare fiscala) - este un document al Serviciului Fiscal al SUA (IRS) ce va fi completat de clientul persoana juridica in vederea confirmarii si certificarii faptului ca este platitor de taxe in SUA. Instructiunile de completare a formularului W-9 sunt disponibile pe pagina web a IRS: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw9.pdf.

Formularul W-8BEN-E - Certificate of Status of Beneficial Owner for United States Tax Withholding Reporting (Entities) - are scopul de a identifica beneficiarii reali non-SUA ai conturilor si tranzactiilor. Este utilizat exclusiv de persoane juridice pentru a certifica ca beneficiarii reali nu sunt impozabili in SUA. Instructiunile de completare a formularului W-8BEN-E sunt disponibile pe pagina web a IRS: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw8ben.pdf

Ce se intampla in cazul in care un client refuza sa puna la dispozitie toate informatiile necesare pentru stabilirea statusului FATCA/ CRS?

Clientii existenti care refuza sa furnizeze toate datele de identificare vor fi marcati ca si clienti recalcitranti si vor fi raportati ca atare catre autoritati, pe baza indiciilor identificate. 

Cum aflu informatii despre polita mea de asigurare?

Poți afla care sunt beneficiile incluse în asigurarea ta de sănătate SIGNAL IDUNA descărcând ghidul asiguratului din aplicația Signal Care Assitant ( Contul Meu - Asigurările mele - Selectează asigurarea - Descarcă ghidul). Pentru orice informatii despre asigurarea ta de sanatate, te asteptam cu un telefon non-stop la numarul 0219910 sau pe email la clientservice@suportsanatate.ro.

Cum schimb numele sau adresa inregistrate in sistem?

Pentru orice modificari sau intrebari despre asigurarea ta de sanatate, te asteptam cu un telefon la numarul 0219910. Poti modifica numarul tau de telefon si in contul tau din Signal Care Assistant.

Cum pot afla un sumar al beneficiilor pe care le am la dispozitie?

Pentru orice informatii despre asigurarea ta de sanatate, asistentul tau de buzunar, Signal Care Assistant, iti sta mereu la dispozitie. De asemenea, daca ai si alte intrebari, te asteptam cu un telefon non-stop la numarul 0219910.

Cum pot trimite documentele medicale catre asigurator?

Poti trimite documentele medicale catre noi foarte usor! Dupa ce ai fotografiat sau scanat documentele, le poti incarca in aplicatia Signal Care Assistant sau trimite catre adresa de e-mail callcenter@suportsanatate.ro pentru programari si utilizand pagina Notificare Dauna pentru dosare de rambursare.

Cum adaug un membru al familiei in asigurarea mea?

Daca ai deja asigurare de sanatate oferita de angajator, initiaza o discutie cu persoana din companie care se ocupa de beneficiile angajatilor. Daca nu, verifica pe site-ul nostru optiunile disponibile de asigurare pentru tine si familia ta.

Cum pot accesa asigurarea mea de sanatate?

In calitate de asigurat SIGNAL IDUNA, ai la dispozitie mai multe metode de accesare pentru serviciile acoperite.

Ti le explicam pas cu pas pe fiecare in parte, iar tu o alegi pe cea pe care o consideri potrivita pentru tine.

Accesare prin decontare directa

Decontarea directa inseamna ca poti sa accesezi servicii medicale acoperite de asigurare la una dintre clinicile medicale partenere Mediqa Net fara sa-ti pese de costuri. Ne spui care este clinica si serviciul medical de care ai nevoie si noi luam legatura cu furnizorul medical pentru plata serviciului medical.

Iti faci programarea direct in clinica si ne dai de veste cu minimum 24 de ore inainte de programare. Poti sa ne suni sau poti sa ne trimiti o solicitare direct prin Signal Care Assistant. Uite, am facut si o schema ca sa intelegi cat e de simplu.

Si inca ceva! Daca, sa zicem, ai accesat si ai platit servicii medicale acoperite de asigurare, in reteaua Mediqa Net, dar ai uitat sa ne spui, nu e absolut nicio problema. Ne trimiti dosarul tau de rambursare si iti returnam noi banii cheltuiti conform conditiilor contractuale specifice.

Accesare prin rambursare

Daca ai platit servicii medicale acoperite de asigurare, in retea sau in afara retelei Mediqa Net, iti recuperezi banii conform conditiilor contractuale specifice prin trimiterea dosarului de rambursare.

In maximum 30 de zile, trimite dosarul de rambursare care trebuie sa contina documente valide pentru serviciul medical de care ai beneficiat si pe care l-ai platit. Poti sa-l trimiti prin aplicatia Signal Care Assistant sau utilizand pagina Notificare Dauna. E destul de simplu. Ca in schema de mai jos.

Pentru dosarul de rambursare e important sa ne trimiti documente medicale si de plata valide.

Am pus aici o lista cu informatiile pe care trebuie sa le contina.

Iar daca vrei sa accesezi servicii medicale din afara retelei Mediqa Net, servicii medicale care sunt acoperite de asigurarea ta dar care sa nu te coste o avere, atunci iti recomandam cardul bancar Easy Pay. Cu Easy Pay totul se intampla rapid pentru ca iti viram noi banii, conform conditiilor contractuale specifice, cu care sa platesti.

Accesare prin Easy Pay

Avem peste 1.400 de clinici in retea dar mai sunt situatii in care medicul sau clinica ta preferata nu se regasesc printre acestea. Dar ne-am gandit si la asta. Si asa a luat nastere Easy Pay, un card care iti permite sa accesezi serviciile medicale acoperite de asigurare in afara retelei Mediqa Net, fara sa fii nevoit sa le platesti din buzunarul tau.

Trebuie doar sa ne anunti cu minimum 48 de ore inainte si sa ne spui care este clinica, care este serviciul medical si care este medicul de care ai nevoie, iar noi iti transferam imediat banii pe card, conform conditiilor contractuale specifice, ca sa poti plati. Atat de simplu. Apoi, pastrezi documentele medicale ca sa ni le poti trimite ulterior pe e-mail. Află cum poți solicita cardul virtual Easy Pay aici. De asemenea, pentru clarificari si sugestii ne poti contacta la adresa de e-mail cardeasypay@signal-iduna.ro sau la numarul de telefon 031 730 7080.

Unde ma pot adresa daca intampin dificultati in accesare?

Intampini dificultati in accesare? Nicio problema! Te poti baza oricand pe Call Center-ul nostru disponibil non-stop la numarul 0219910. De asemenea, pentru clarificari si sugestii ne poti contacta la adresa de e-mail clientservice@suportsanatate.ro

Cum accesez prin rambursare?

Daca ai platit servicii medicale acoperite de asigurare, in retea sau in afara retelei Mediqa Net, iti recuperezi banii prin trimiterea dosarului de rambursare.

In maximum 30 de zile, trimite dosarul de rambursare care trebuie sa contina documente valide pentru serviciul medical de care ai beneficiat si pe care l-ai platit. Poti sa-l trimiti prin aplicatia Signal Care Assistant sau direct pe e-mail. E destul de simplu. Ca in schema de mai jos.

Daca ai platit servicii medicale acoperite de asigurare, in retea sau in afara retelei Mediqa Net, iti recuperezi banii prin trimiterea dosarului de rambursare.

In maximum 30 de zile, trimite dosarul de rambursare care trebuie sa contina documente valide pentru serviciul medical de care ai beneficiat si pe care l-ai platit. Poti sa-l trimiti prin aplicatia Signal Care Assistant sau utilizand pagina Notificare Dauna.

Cum poți solicita o rambursare folosind noua pagină?

Tot ce trebuie să faci este să accesezi butonul Solicită o rambursare și să urmezi pașii de pe ecran pentru completarea și trimiterea cererii.

Ce informații trebuie să includă cererea de rambursare?

Rambursarea începe înainte de a completa documentele, chiar de la vizita medicală. Asigură-te să obții toate documentele necesare de la medic și de la furnizorul medical pentru dosarul de rambursare. Orice solicitare nouă trebuie să conțină:

·        nume, prenume, CNP*

·        data efectuării serviciului, tipul serviciului medical, furnizorul medical.

*actul de identitate al asiguratului**) sau, în cazul dependenților minori, copia cărții de identitate a titularului de cont și a certificatului de naștere al minorului

După validarea datelor personale, completează câmpurile cu informații legate de:

·        categoria serviciului medical

·        tipul serviciului medical

·        specialitate medicală

·        furnizor

·        oraș etc.

Pasul următor este să încarci documentele aferente solicitării și serviciului medical efectuat.

(!) Nu uita să completezi toate câmpurile care apar pe ecran și la final să încarci toate documentele aferente solicitării și serviciului medical efectuat.

Care sunt documentele obligatorii pentru solicitarea de rambursare?

Pentru solicitarea de rambursare e important să ne trimiți documente medicale și de plată valide. Ai aici o listă cu informațiile pe care trebuie să le conțină și mai jos formularele aferente procesului de rambursare:

·        Scrisoare medicală

·        Raport anamneză

·        Raport financiar

 Cât timp durează procesul de rambursare de la efectuarea solicitării până la restituirea banilor?

Pentru asigurații care beneficiază de o asigurare din partea angajatorului, perioada de rambursare a costului serviciilor medicale achitate de către asigurat este diferită în funcție de condițiile contractuale agreate. Pentru mai multe detalii poți transmite un email la clientservice@suportsanatate.ro.

Pentru asigurații care beneficiază de asigurare individuală, perioada de rambursare a costului serviciilor medicale este de maximum 20 zile calendaristice de la data la care asigurătorul primeşte de la asigurat ultimul document solicitat în vederea stabilirii obligaţiei de plată, conform condițiilor contractuale în vigoare.

Ce trebuie să faci dacă ai accesat mai multe servicii medicale?

În acest caz este necesară transmiterea unor solicitări distincte de rambursare aferente:

·        fiecărei date la care a fost efectuat serviciul medical

·        fiecărui serviciu medical

·        fiecărui furnizor accesat.

Este necesar să păstrezi copii ale facturilor și documentelor medicale?

Este extrem de important să păstrezi copii ale facturilor și documentelor medicale pentru a face dovada cererii de rambursare, pentru serviciile medicale primite și costurile asociate acestora.

Cum poți încărca documente suplimentare pentru un dosar de rambursare existent?

Tot ce trebuie să faci este să accesezi butonul Solicitare existentă rambursare și să urmezi pașii de pe ecran pentru completarea și trimiterea cererii.

Există condiții sau excluderi care ar putea afecta aprobarea rambursării?

Este important să consulți contractul de asigurare (asigurare individuală) sau ghidul asiguratului (asigurare din partea angajatorului), care includ informații detaliate cu privire la acoperirile poliței deținute, pentru a cunoaște toate condițiile și excluderile.

Unde poți urmări statusul cererii de rambursare?

Poți urmări evoluția cererii tale în aplicația Signal Care Assistant unde primești notificări pentru fiecare schimbare a statusului. Aceasta este disponibilă atât pentru mobile (Android și iOS) cât și pentru web.

Cum accesez prin Easy Pay?

Avem peste 1.400 de clinici in retea dar mai sunt situatii in care medicul sau clinica ta preferata nu se regasesc printre acestea. Dar ne-am gandit si la asta. Si asa a luat nastere cardul bancar Easy Pay, un card care iti permite sa accesezi serviciile medicale acoperite de asigurare in afara retelei Mediqa Net, fara sa fii nevoit sa le platesti din buzunarul tau.

Trebuie doar sa ne anunti cu minimum 48 de ore inainte si sa ne spui care este clinica, care este serviciul medical si care este medicul de care ai nevoie, iar noi iti transferam imediat banii pe card ca sa poti plati. Atat de simplu. Apoi, pastrezi documentele medicale si cele de plata ca sa ni le poti trimite ulterior prin aplicatia Signal Care Assistant, in cadrul cererii initiale sau utilizand pagina Notificare Dauna.

Adauga cardul Easy Pay in Google Pay si Apple Pay, pentru a fi sigur ca il ai oricand la tine si ca poti beneficia de plati rapide si securizate pentru serviciile medicale necesare in orice clinica, spital sau laborator medical din Romania. 

Poti sa accesezi serviciul Apple Pay prin Apple Wallet, aplicație preinstalată pe dispozitivele iOS sau prin aplicatia Google Pay, pentru Android, ce poate fi descarcata din Magazin Play. Este foarte simplu, in doar cativa pasi. De asemenea, pentru clarificari si sugestii ne poti contacta la adresa de e-mail cardeasypay@signal-iduna.ro sau la numarul de telefon 031 730 7080

Care sunt documentele necesare pentru dovada serviciilor medicale achitate prin cardul Easy Pay?

Asigură-te că furnizorul medical a completat și eliberat toate documentele obligatorii pentru serviciul medical accesat prin cardul Easy Pay:

·        examenul obiectiv (evaluarea de către medic a stării de sănătate)

·        diagnosticul cert sau prezumtiv

·        recomandările medicale

·        rezultatele analizelor și investigațiilor

·        biletul de externare – cu data internării și data externării

·        dovada de plată.

Găsești aici o listă cu informațiile pe care trebuie să le includă documentele obligatorii.

Cum pot încărca documentele necesare pentru dovada serviciilor medicale achitate prin cardul Easy Pay?

Pentru a transmite dovada serviciilor medical achitate, tot ce trebuie să faci este să accesezi butonul Trimite documente Easy Pay și să urmezi pașii de pe ecran.

(!) Nu uita să completezi toate câmpurile care apar pe ecran și la final să încarci toate documentele aferente solicitării și serviciului medical efectuat. 

 

Cum accesez serviciul “A doua opinie medicala” ?

A doua opinie medicala sau Expert Medical Opinion cum ii mai spunem noi, este un serviciu usor de accesat, prin intermediul unui formular online, disponibil aici. Este un serviciu oferit de SIGNAL IDUNA impreuna cu o echipa de experti medicali de top, din cadrul Advance Medical, asiguratilor care au in pachetul de acoperiri a doua opinie medicala.

Cum accesez aplicatia Signal Care Assistant?

Aplicatia este disponibila gratuit si se poate accesa de pe orice dispozitiv: laptop, desktop sau mobil (descarcata din Google Play si App Store).

Unde ma adresez daca intampin dificultati in accesare?

Te poti baza oricand pe Call Center-ul SIGNAL IDUNA, disponibil 24/7 la numarul 021 9910. De asemenea, pentru clarificari si sugestii, ne poti contacta si la adresa de e-mail clientservice@suportsanatate.ro

Aplicatia este dedicata doar asiguratilor SIGNAL IDUNA?

Aplicatia Signal Care Assistant poate fi accesata atat de asiguratii SIGNAL IDUNA, cat si de cei care sunt interesati de achizitia unei asigurari de sanatate sau a unei asigurari de viata unit-linked. Oricine poate folosi aplicatia ca utilizator neautentificat.

Nu ma pot loga in aplicatie

Verifica daca pe telefonul tau aplicatia este actualizata cu cea mai recenta versiune si daca folosesti o conexiune la Internet stabila si puternica.

Daca ti-ai creat recent contul, asigura-te ca ai confirmat adresa de e-mail pe care ai folosit-o la inregistrare. Confirmarea adresei se face dand click pe link-ul transmis pe e-mail, in maximum 1 ora de la primirea acestuia. Daca a trecut 1 ora si nu ai primit e-mailul sau ai uitat sa dai click pe link, te rugam sa te autentifici din nou in aplicatie. 

Cum schimb numele sau adresa inregistrate in sistem?

Pentru a schimba numele sau adresa inregistrate in sistem, ne poti contacta la numarul de telefon 021 9910. Poti modifica numarul de telefon si din aplicatie, sectiunea Contul meu.

Cum schimb adresa de e-mail cu care ma loghez in aplicatie?

Poti avea o singura adresa de e-mail asociata contului tau din aplicatia Signal Care Assistant. De aceea, daca iti doresti schimbarea acesteia, singura metoda este resetarea contului. Daca iti doresti sa iti resetam contul, pentru ca apoi sa iti poti crea unul nou cu adresa de e-mail si parola dorite, asteptam sa ne scrii la adresa clientservice@suportsanatate.ro.

Este necesar sa activez optiunea de autentificare in doi pasi?

Autentificarea in doi pasi nu este obligatorie, dar pentru o securitate sporita a contului iti recomandam activarea acesteia din sectiunea Contul meu.

Ce dimensiune trebuie sa aiba documentele pe care le incarc in aplicatie?

Documentele incarcate in aplicatie nu trebuie sa depaseasca 5 MB/ fisier. In cazul in care solicitarea nu poate fi trimisa, este necesara redimensionarea imaginilor/ documentelor.

Cum cumpar o asigurare de sanatate direct din aplicatie?

Da! Asigurarile private de sanatate pot fi achizitionate direct din aplicatia Signal Care Assistant, din meniul principal, sectiunea Cum te putem ajuta, respectiv Cumpara asigurari private de sanatate.

Cum platesc primele de asigurare prin intermediul aplicatiei?

Desigur! Plata primelor de asigurare se poate face prin intermediul aplicatiei, din sectiunea Contul meu, respectiv Platile mele.

Unde gasesc informatii despre asigurarile mele de sanatate in aplicatie?

Ai acces la toate politele de asigurare detinute in sectiunea Asigurarile mele din Contul meu. Tot aici vei gasi si un sumar al serviciilor si beneficiilor oferite de asigurarea detinuta.

In cazul in care am un dependent pe polita, cum pot administra contul acestuia?

Accesezi Schimba utilizator din sectiunea Contul meu si selectezi polita dependentului, apoi gestionezi simplu si rapid asigurarea de sanatate.

Cum fac o programare la clinica din aplicatie?

Din meniul principal al aplicatiei, in sectiunea Asigurarea mea de sanatate, accesezi Solicita o programare noua si selectezi Programare la clinica. Selectezi Asigurarea ta pe care doresti sa faci programarea si o confirmi. Selectezi apoi specialitatea medicala din lista disponibila.

Completezi formularul cu detaliile programarii: alegi data, ora, orasul, clinica unde doresti programarea, simptomele si/ sau alte informatii necesare si incarci documentele medicale, daca sunt solicitate. Salvezi informatiile si trimiti cererea pentru programarea ta. Programarile la clinica trebuie confirmate cu minimum 24 de ore inainte.

Cum fac o programare pentru telemedicina din aplicatie?

Din meniul principal al aplicatiei, in sectiunea Asigurarea mea de sanatate, accesezi Solicita o programare noua si selectezi Programare telemedicina. Confirmi asigurarea pe care doresti sa faci programarea.

Selectezi specialitatea medicala din lista disponibila in aplicatie. Completezi formularul cu detaliile programarii: medicul, intervalul orar si trimiti apoi cererea pentru programarea ta. Programarile pentru telemedicina trebuie confirmate cu minimum 24 de ore inainte.

Primesc notificare in aplicatie atunci cand se modifica statusul programarii din aplicatie?

Sigur! Pentru un control mai usor asupra actiunilor efectuate in aplicatie, vei primi o notificare de fiecare data cand se modifica statusul unei solicitari.

Statusurile serviciului de programare sunt: Programare in asteptare/ Autorizatie in asteptare, Solicitare aprobata, Ai anulat programarea si Solicitare anulata. 

Cum anulez o programare din aplicatie?

Da, poti anula programarile efectuate direct din aplicatie, din sectiunea Sanatate, cu minimum 24 de ore inainte de data si ora stabilite.

Cum solicit o rambursare din aplicatie?

Alegi Solicita o rambursare din meniul principal si selectezi polita de asigurare detinuta ce acopera serviciul medical efectuat. Completezi informatiile personale si detaliile bancare, iar apoi alegi tipul serviciilor medicale de care ai beneficiat. Incarci fisierele medicale necesare, precum si dovada platii in format .jpg, .png sau .pdf. Verifici sumarul cererii tale si trimiti solicitarea. In plus, poti edita dosarul de rambursare atata timp cat se afla in draft.

Primesc notificare in aplicatie atunci cand se modifica statusul dosarului de rambursare?

Sigur! Pentru un control mai usor asupra actiunilor efectuate in aplicatie, vei primi o notificare de fiecare data cand se modifica statusul unei solicitari.

Statusurile dosarului de rambursare sunt: Draft, Dosar inregistrat, Dosar in curs de analiza, Sunt necesare documente suplimentare, Documenete suplimentare inregistrate, Dosar aprobat, Dosar refuzat, Dosar partial aprobat, Dosar platit.

Cum aflu ce documente sunt necesare pentru dosarul de rambursare?

In sectiunea Contul meu ai acces la Documente utile, precum: formular de rambursare, scrisoare medicala, raport anamneza si raport financiar, pe care le poti descarca si completa, in functie de necesitate.

Cum solicit un transfer pe cardul bancar Easy Pay din aplicatie?

Poti solicita alimentarea cardului bancar Easy Pay cu suma necesara serviciilor medicale, cu minimum 48 de ore lucratoare inainte de data programarii. Alegi Solicita transfer pe cardul Easy Pay din meniul principal si selectezi polita de asigurare detinuta. Te asiguri ca informatiile personale preluate automat sunt corecte si selectezi tipul serviciilor medicale din lista. Completezi data la care vei beneficia de servicul medical, numele clinicii alese pentru programare si completezi suma necesara pentru plata.

Primesc notificare in aplicatie atunci cand se modifica statusul unei solicitari?

Sigur! Pentru un control mai usor asupra actiunilor efectuate in aplicatie, vei primi o notificare de fiecare data cand se modifica statusul unei solicitari. 

Statusurile accesarii serviciului de transfer pe cardul Easy Pay: Draft, Cerere trimisa, Cerere aprobata, Cerere respinsa, Cerere anulata, Incarca document medical, Cerere finalizata, Plata efectuata, Serviciu efectuat.

Care este numarul maxim de drafturi ce pot fi create in aplicatie pentru serviciile de programare, rambursare sau solicitare transfer pe cardul Easy Pay?

Numarul de draft-uri pentru serviciile de programare, rambursare sau transfer pe cardul Easy Pay ce pot fi create in aplicatie este de maximum 5. In cazul in care ai atins limita maxima, poti sterge sau edita unul din acestea pentru a initia o noua solicitare.

Cum achizitionez o asigurare de viata unit-linked direct din aplicatie?

Sigur! In cazul asigurarilor de viata, poti trimite cererea de achizitie din aplicatie, accesand Aplica pentru asigurarea 101 Invest in sectiunea Cum te putem ajuta, iar un consultant va prelua cererea ta si va intra in legatura cu tine pentru stabilirea detaliilor. 

Cum actualizez beneficiarii asigurarii de viata unit-linked direct din aplicatie?

Din meniul principal al aplicatiei, categoria Asigurarea mea de viata unit-linked, selectezi Actualizeaza beneficiari. Alegi actiunea dorita: adaugare sau modificare procent beneficiar. In cazul in care doresti sa adaugi un beneficiar nou, vei completa un formular cu datele personale ale acestuia.

Cum modific investitiile asigurarii de viata unit-linked direct din aplicatie?

Poti alege sa investesti intr-un nou fond sau sa transferi procent din uniturile cumulate dintr-un fond de investitie in altul sau poti modifica structura investitiei direct din aplicatie atunci cand consideri necesar, fara costuri suplimentare.

Din meniul principal al aplicatiei, categoria Asigurarea mea de viata unit-linked, selectezi Modifica investitiile. Selectezi fondul de investitie din care vrei sa transferi si cel in care doresti sa faci transferul, completand apoi procentul alocat din uniturile cumulate si salvezi solicitarea.

Cum schimb frecventa de plata a asigurarii de viata unit-linked direct din aplicatie?

Din meniul principal al aplicatiei, categoria Asigurarea mea de viata unit-linked, selectezi Schimba frecventa de plata. Selectezi o noua frecventa de plata, alegand dintre variantele disponibile in aplicatie: lunar, trimestrial, semestrial sau anual. Apoi salvezi modificarea facuta.

Cum inregistrezi un Top Up direct in aplicatie?

Din meniul principal al aplicatiei, categoria Asigurarea mea de viata unit-linked, selectezi Top Up. Completezi suma dorita si realizezi plata online. Atat de simplu!

Ce reprezinta dreptul de a fi uitat al pacientului oncologic?

Conform completarilor aduse Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, prin Legea nr. 200/2022, supravietuitorul de cancer are Dreptul de a fi uitat. Astfel, daca ai calitatea de persoana propusa spre asigurare si ti se solicita de catre Asigurator sa raspunzi unor intrebari referitoare la starea ta de sanatate in scopul evaluarii riscului ce urmeaza a fi preluat in asigurare, atunci:

  • In cazul in care ai fost diagnosticat cu orice forma de cancer in trecut si au trecut 7 ani de la data incheierii protocolului oncologic, ai dreptul de a nu furniza informatii referitor la aceasta afectiune.
  • In cazul in care ai fost diagnosticat cu orice forma de cancer in trecut, anterior implinirii varstei de 18 ani, si a trecut un termen de 5 ani de la data incheierii protocolului oncologic, ai dreptul de a nu furniza informatii referitoare la aceasta afectiune.
Ce este noua pagina de Notificare dauna?

Noua pagina Notificare dauna este o platforma online care va fi utilizata de asigurati pentru a solicita rambursari si a trimite documentele justificative aferente accesarii serviciilor medicale prin cardul Easy Pay.

Nu este necesara crearea unui cont! Asiguratul trebuie doar să completeze datele corespunzătoare pentru fiecare solicitare în parte. Pentru a se pastra datele personale pentru solicitări ulterioare, utilizatorii pot opta sa utilizeze aplicatia Signal Care Assistant.

Cum accesez pagina Notificare dauna?

Poți utiliza noua pagină Notificare daună  accesând website-ul companiei, www.signal-iduna.ro, secțiunea Utile sau direct, accesând link-ul.

Cum pot primi asistenta cu privire la noua pagina Notificare dauna?

Pentru mai multe detalii legate de noua pagină Notificare daună ne poți contacta pe email la clientservice@suportsanatate.ro sau apelând serviciul Call Center, disponibil 24/7, la telefon 0219910.

Care este termenul limita pentru a depune o cerere de rambursare sau de transmitere a documentelor pentru accesare prin cardul Easy Pay, dupa efectuarea serviciului medical?

Pentru rambursare trebuie sa completezi cererea si sa incarci documentele medicale si financiare valide i maximum 30 de zile de la efectuarea serviciului medical.

Pentru accesarea prin cardul Easy Pay, este important să ne transmiti ]n maximum 2 zile lucratoare, toate documentele eliberate de furnizorul medical, dupa efectuarea si achitarea serviciilor.

Care este formatul si marimea standard a documentelor care pot fi trimise prin pagina Notificare dauna?

Este recomandat ca fiecare tip de document (medical, financiar si de plata) care contine mai mult de o pagina sa fie salvat individual si transmis intr-un fisier PDF. Documentele nu trebuie sa depasească 10MB si pot fi trimise in format JPG, PNG sau PDF.

Pentru a putea utiliza pagina Notificare dauna este nevoie de acord GDPR?

Pagina Notificare daună implică colectarea, stocarea si prelucrarea datelor cu caracter personal, iar pentru a o utiliza este nevoie sa iti oferi consimtamantul cu privire la Protecția Datelor (GDPR), accesând următorul link.