Asigura-te ca esti sanatos!

Stiri

Cum sa adopti un obicei sanatos in 5 pasi

Bucuresti, 4 august 2016

De cele mai multe ori stim care sunt deprinderile care sustin sanatatea in fiecare zi. Cele mai multe dintre ele se refera la alimentatie, grija pentru exercitiu fizic si odihna. Obiceiul de a dormi minim 8 ore in fiecare noapte, de o consuma 5 portii de fructe si legume in fiecare zi sau de a face minim 30 de minute de miscare zilnic, sunt obiceiuri care ajuta organismul sa se mentina sanatos.

Indiferent ca vrei sa adopti un obicei sanatos ca urmare a unei probleme de sanatate sau doar din dorinta de a preveni aparitia unor boli, iata ce poti face pentru a avea mai multe sanse de succes.

1. Stabileste clar obiectivul – inainte sa incepi sa schimbi ceva in programul zilnic, trebuie sa stii foarte clar care este schimbarea pe care o doresti si in cat timp iti propui sa fie indeplinita. In felul acesta iti va fi mai usor sa monitorizezi progresul si sa stabilesti momentul succesului. Astfel, cea mai buna varianta este un obiectiv de tipul “Voi manca in fiecare zi, timp de 30 de zile, cel putin 3 fructe diferite”.

2. Determina motivatia – Pentru a continua mai mult timp comportamentul pe care ti l-ai propus, trebuie sa ai clar definit in minte care este motivul pentru care iti doresti aceasta schimbare. “Vreau sa fac in fiecare zi, minim 30 de minute de exercitii fizice pentru a-mi mentine tonusul muscular/pentru a-mi pastra flexibilitatea articulatiilor/pentru a slabi cateva kilograme etc.”

3. Fixeaza evolutia pe pasi – foarte putine schimbari de comportament se intampla dintr-o data, mai ales cand este vorba de modificarea obiceiurilor zilnice. Pentru a putea adopta un obicei nou, trebuie sa stabilesti pas cu pas progresul, iar trecerea catre noul obicei sa se faca progresiv.

4. Monitorizeaza succesul si stabileste recompense – recompensele te ajuta sa continui si sa-ti pastrezi motivatia, mai ales cand obiectivul final va fi atins dupa mai mult timp. Astfel, dupa primele 15 zile in care ai facut ceea ce ti-ai propus, stabileste recompense care sa te motiveze sa continui.

5. Accepta esecul si continua – nu este usor sa faci modificari in comportament, de aceea, trebuie sa prevezi si esecul. Vor fi zile in care fie programul incarcat, fie oboseala nu te vor lasa sa iti indeplinesti scopul. Acest lucru nu trebuie sa te descurajeze. Adoptarea unui obicei nou va fi un proces de durata, de aceea trebuie sa te pregatesti pentru momentele de slabiciune si sa reiei procesul de la capat.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin utilizarea cookie-urilor, veti beneficia de o mai buna experienta de vizitare a site-ului nostru. Prin continuarea navigarii, sunteti de acord cu modul de utilizare al acestor informatii. Mai multe detalii aici.