Blog

Cum soliciți rambursarea banilor cheltuiți cu serviciile medicale, în câțiva pași simpli

03.01.2022

Știm cât de important este să te simți confortabil la medic atunci când ai de rezolvat o problemă de sănătate. Din acest motiv, suntem alături de tine în situațiile medicale neprevăzute! Ca asigurat SIGNAL IDUNA poți alege să te tratezi în orice clinică sau spital privat din România și poți beneficia de rambursarea sumei plătite pentru serviciile medicale incluse în planul tău de asigurare. 

Însă, la fel de important este să recuperezi în timp util banii cheltuiți din fonduri proprii. Știai că... procesul de rambursare începe înainte de completarea formularului sau de transmiterea documentelor către asigurător? Când? Chiar din momentul vizitei medicale. Solicită medicului și personalului din recepția furnizorului medical toate documentele medicale și financiare obligatorii pentru a putea depune ulterior dosarul de rambursare.

Documentele medicale sunt valide atunci când conțin:

datele de identificare

toate informațiile medicale (motivele prezentării, examenul obiectiv, diagnostic cert sau prezumtiv, recomandări medicale, rezultatele analizelor și investigațiilor, biletul de externare – cu data internării și data externării)

data efectuării serviciilor medicale sau a eliberării documentelor medicale

parafa și semnătura medicului sau ștampila furnizorului medical.

Documentele financiare sunt valide atunci când conțin:

date de identificare

costul detaliat al fiecărui serviciu medical plătit (pentru cazurile în care nu există detaliere cost/ serviciu medical vor fi solicitate documente suplimentare)

factură, în cazul în care a fost emisă de furnizor

data emiterii dovezii de plată.

Reține… 

chitanța POS nu poate înlocui bonul fiscal sau chitanța emisă de furnizorul medical și astfel nu este o dovadă de plată validă.

Iată ce pași este important să urmezi pentru ca verificarea și aprobarea dosarului de rambursare să meargă mai ușor: asigură-te că știi care sunt toate documentele necesare și că acestea sunt valide. Verifică acum lista documentelor obligatorii și informațiile pe care trebuie să le conțină. Dacă totuși ai nevoie de informații suplimentare, ne poți contacta oricând prin Call Center la numărul de telefon 0219910.

Dosarul de rambursare poate fi transmis prin două modalități: direct pe adresa de e-mail rambursare@suportsanatate.ro sau prin intermediul aplicației Signal Care Assistant. Vezi videoclipul despre rambursare prin aplicație, pentru a înțelege mai bine procesul. 

Important este să-l trimiți în maximum 30 de zile de la efectuarea serviciilor medicale, recomandarea noastră fiind să faci acest lucru imediat ce te simți mai bine.

Reține… 

verificarea și aprobarea dosarului de rambursare este mai rapidă atunci când documentele trimise sunt fotografiate sau scanate individual și clar, în format JPG sau PDF, prin e-mail sau prin aplicația Signal Care Assistant

dovada deținerii contului bancar (extras de cont sau captură de ecran din aplicația băncii) trebuie să conțină sigla instituției, numele titularului și codul IBAN

După ce ne trimiți solicitarea de rambursare conform listei documentelor necesare, noi o analizăm pentru a ne asigura că întrunește condițiile necesare validării și te ținem la curent cu statusul dosarului, prin SMS sau e-mail, pe tot parcursul procesului.

Ne bucurăm că te putem sprijini în accesarea rapidă a serviciilor medicale necesare. Uneori nu putem amâna neprevăzutul, dar putem fi mereu gata să-l depășim. 

 

Citeste si