Informații privind compania de asigurări SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A.
Str. Gara Herăstrău nr. 2, Secțiunea 1, et. 4, sector 2, 020334, București
Telefon: 031 730 71 00, Fax: 031 730 71 77  
E-mail: office@signal-iduna.ro

Societate autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară, Nr. de ordine în registrul comerțului: J2008005098400, CIF RO23545104, Identificator Unic la Nivel European (EUID) - ROONRC.J2008005098400, Capital Social subscris și vărsat 65.142.471,45 RON, număr de înregistrare în Registrul Asigurătorilor RA-062/11.06.2008, număr autorizație 505/10.06.2008, Cod LEI: 529900617IZ922N1YT16.

Calitatea
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. acționează în calitate de Asigurător, prin intermediul salariaților implicați în activitatea de gestiune a contractului de asigurare distribuit prin intermediul platformei de comercializare electronică a contractelor de asigurare (e-shop // modul de comerț electronic din aplicația Signal Care Assistant - SCA).

Informații despre consultanță
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. acordă consultanță, ori de câte ori clientul solicită acest lucru, solicitare adresată prin intermediul “Formularului de analiză a cerințelor și necesităților” (denumit DNT).

Natura remunerației
Natura remunerației salariaților implicați în activitatea de distribuție este salarială.

Informații cu privire la evenimentele asigurate, indemnizațiile de asigurare în cazul producerii evenimentului asigurat, cu privire la fiecare beneficiu și la clauzele opționale/suplimentare, excluderile din asigurare, modalitatea prin care se plătesc primele și termenele de plată a primelor de asigurare, precum și informații despre perioada de grație, modalitățile și termenele de plată a indemnizațiilor de asigurare și a sumelor asigurate se regăsesc în cadrul Termenilor și Condițiilor de Asigurare.

Data de început și data de încetare a contractului de asigurare, precum și informații despre primele aferente fiecărui beneficiu, atât cele principale, cât și cele suplimentare, după caz, se regăsesc în polița de asigurare.

Încetarea contractului de asigurare poate avea loc în următoarele situații:

  • la data expirării duratei asigurării
  • prin denunțare unilaterală de către Asigurător sau Contractant, prin acordarea unui preaviz și fără nicio penalitate, conform termenilor și condițiilor contractuale și conform legislației
  • prin neplata primei de asigurare, conform termenilor și condițiilor contractuale
  • la decesul persoanei asigurate.

Conform legislației în vigoare privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare, în decurs de 14 zile calendaristice aveți posibilitatea de a denunța unilateral contractul, fără niciun cost suplimentar și fără necesitatea invocării vreunui motiv, iar suma plătită vi se va returna.

Fondul de Garantare a Asiguraților s-a constituit ca persoană juridică de drept public, conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților.
Fondul este o schemă de garantare în domeniul asigurărilor și are drept scop protejarea creditorilor de asigurări de consecințele insolvenței unui asigurător.

Soluționarea litigiilor. Informații privind modalitățile de rezolvare pe cale amiabilă a reclamațiilor
Părțile contractante vor încerca rezolvarea amiabilă (prin corespondență, întâlniri directe, mediere, proceduri de soluționare alternativă a litigiilor) a eventualelor divergențe cu privire la încheierea, executarea și interpretarea contractului de asigurare. Dacă acest lucru nu este posibil pe cale amiabilă, într-un termen rezonabil, pot fi sesizate instituțiile de supraveghere (ASF), urmând ca decizia finală, în cazul nesoluționării situației, să aparțină instanțelor de judecată competente.

Petițiile se pot transmite și prin intermediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) la: https://portal.asfromania.ro

În legătură cu modalitățile de depunere a reclamațiilor (obiecțiuni, plângeri sau contestații), acestea sunt următoarele:

  • la sediul societății
  • prin e-mail
  • prin poștă
  • prin fax
  • prin intermediul site-ului Societății: www.signal-iduna.ro
  • prin intermediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).

Termenul de soluționare a unei reclamații este de 30 zile calendaristice de la data înregistrării acesteia sau termenul precizat explicit de către autoritatea prin care s-a depus reclamația.
Acestea nu constituie o restrângere a dreptului de a recurge la procedurile judiciare legale.

În situația soluționării nefavorabile a reclamației depuse la Asigurător, consumatorii se pot adresa Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar, denumită SAL-FIN, în scris, direct la sediul SAL-FIN, prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare.

SAL-FIN își desfășoară activitatea în: Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, București
TELVERDE: 0800 825 627
E-mail: office@salfin.ro
Website: www.salfin.ro
Condițiile de accesare a procedurilor de soluționare a litigiilor pot fi vizualizate pe site.

Deduceri fiscale. Prevederi generale
În conformitate cu legislația fiscală, primele de asigurare nu sunt purtătoare de TVA. Primele de asigurare aferente asigurărilor de sănătate beneficiază de deductibilitate fiscală, în limita a 400 de Euro pe an fiscal, pentru fiecare angajat.

Informații privind compania de asigurări SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A.
Str. Gara Herăstrău nr. 2, Secțiunea 1, et. 6, sector 2, 020334, București
Tel. +40 31 224 86 01, Fax +40 31 224 86 88
E-mail: contact@signal-iduna.ro

Societate autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară, Nr. înregistrare Registrul Asigurătorilor RA – 059/09.07.2007, Nr. înregistrare Registrul Comerțului J2007008893405, CIF 21697068, Identificator unic la nivel european: ROONRC.J2007008893405, Capital social subscris și vărsat: 26.721.810 RON, Cod LEI: 529900YST7L2SWPDWA12

Informații privind intermediarul
În situația în care polița este intermediată, vă informăm cu privire la faptul că intermediarul acționează în baza contractului încheiat cu SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A., pe clase de asigurări pentru care compania de asigurări a fost autorizată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară și pentru care asigurătorul a acordat drept de distribuție a polițelor de asigurare.

Natura remunerației
Pentru activitatea de distribuție, SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. acordă o remunerație sub forma unui comision de intermediere, aplicat primelor de asigurare brute încasate, pentru distribuția prin intermediari sau salariu în cazul distribuției directe.

Conflictul de interese
SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI nu se află în vreun conflict de interese cu intermediarii în asigurări. Acționarii SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. sunt:

  • SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A., persoană juridică română, cu sediul în Str. Gara Herăstrău nr. 2, Sectiunea 1, et. 6, sector 2, 020334, București, înregistrată la Registrul Comerțului București sub înregistrare numărul J2008005098400,
  • SIGNAL IDUNA BIZTOSITO Zrt., persoană juridică maghiară, cu sediul în Budapesta, 1123, Alkotas utca 50, înregistrată la Registrul Curții Metropolitane cu numărul de înregistrare Cg. 01-10-042159.

Procedurile de soluționare a eventualelor litigii

Orice dispute, neînțelegeri, controverse cu privire la polița de asigurare sau între asigurător, intermediar și asigurat vor fi soluționate pe cale amiabilă. În cazul în care nu se ajunge la un acord, litigiul va fi supus spre soluționare instanțelor judecătorești române competente. Orice petiții adresate SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI de către asigurat în legătură cu executarea contractului de asigurare vor trebui formulate în scris, sub semnătura autorului, cu indicarea obiectului reclamației, a motivelor acesteia, a eventualelor mijloace de probă, a domiciliului și a datelor de identificare ale autorului (CNP, număr și serie act de identitate, numerele tuturor polițelor de asigurare la care se referă reclamația) și vor fi depuse / transmise:

  • prin e-mail la adresa petitiamea@signal-iduna.ro
  • pe site-ul asigurătorului www.signal-iduna.ro/ro/procedura-reclamatii – la rubrica Petiții și Sugestii, cu condiția completării tuturor câmpurilor obligatorii din cadrul formularului
  • personal de către asigurat sau o persoană împuternicită la Registratura SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI
  • prin fax la numărul +40 31 224 86 88
  • prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la sediul SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI: Str. Gara Herăstrău nr. 2, Secțiunea 1, et. 6, sector 2, 020334, București
  • SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI, prin Comitetul de analiză și soluționare a petițiilor, va analiza petiția, dacă consideră necesar va putea invita autorul la sediul său pentru susținerea petiției sau va putea solicita acestuia prezentarea de explicații și/ sau documente și îi va comunica răspunsul său în termen de 30 (treizeci) de zile de la înregistrarea petiției, prin email/ fax/ scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Procedura amiabilă nu constituie o restrângere a dreptului petentului de a se adresa autorității de supraveghere și reglementare în domeniul asigurărilor (Autoritatea de Supraveghere Financiară), autorităților competente în domeniul protecției consumatorului și/ sau instanțelor judecătorești competente din România. Totodată, persoanele asigurate au dreptul de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, potrivit dispozițiilor O.G. nr. 38/2015 și a Regulamentului nr. 4/ 2016 emis de Autoritatea de Supraveghere Financiară, precum și la condițiile de accesare a procedurilor de soluționare a litigiilor, cu condiția să facă dovada că, în prealabil, au încercat să soluționeze litigiul direct. Soluționarea alternativă a litigiilor se efectuează de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor (SAL-FIN) în domeniul financiar nebancar, ce funcționează exclusiv în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.).

Pentru soluționarea alternativă a litigiilor, asigurații trebuie să-și exprime această opțiune în mod voluntar și să se adreseze SAL-FIN în scris, direct la sediul SAL-FIN, prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare.

Deducerile fiscale prevăzute de legislație
În conformitate cu prevederile Legii Codului fiscal din România, cu modificările și completările ulterioare, cheltuielile cu primele de asigurare din categoria asigurărilor generale încheiate de către persoanele fizice nu sunt deductibile fiscal, iar sumele încasate din asigurări reprezentând despăgubiri nu constituie venituri impozabile.
Prevederile sus-menționate își pot înceta aplicabilitatea în orice moment în timpul executării contractului de asigurare ca urmare a modificării, abrogării unor reglementări chiar de nivel inferior care să le circumstanțieze aplicabilitatea.

Legea aplicabilă contractului de asigurare
Legea nr. 237/ 2015 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii 287/ 2009 privind Codul Civil din România, cu modificările și completările ulterioare, precum și întreaga legislație aplicabilă în România.

Fondul de garantare
În conformitate cu Legea nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI comunică asiguraților existența Fondului de Garantare, fond destinat protejării asiguraților, beneficiarilor asigurării și terțelor persoane păgubite, în cazul în care o societate de asigurare este declarată în stare de insolvabilitate și nu mai este în măsură să își îndeplinească angajamentele asumate prin contractele de asigurare încheiate. Fondul se constituie prin contribuția tuturor societăților de asigurare și este administrat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Accesibilitate