Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal actualizată la data de 01.08.2025
1. Date operator
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A., având număr de înregistrare la Registrul Comerțului J2008005098400, EUID ROONRC.J2008005098400 și CUI RO23545104, în calitate de operator de date cu caracter personal, prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 679 din 27.04.2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, numit în continuare GDPR și a legislației conexe.
2. Scopul Politicii
Scopul prezentului document este informarea ta specifică și lipsită de ambiguitate cu privire la scopurile prelucrării, temeiul juridic al prelucrării, durata prelucrării, destinatarii datelor cu caracter personal colectate, modalitățile de exercitare a drepturilor individuale, precum și informații legate de scopul secundar al procesării, dacă datele vor fi prelucrate într-un alt scop decât cel pentru care au fost colectate.
Este important să acordați atenție acestei informări, astfel încât să cunoașteți toate aspectele expuse în conținutul acesteia și să le aduceți la cunoștința persoanelor ale căror date cu caracter personal sunt furnizate de către dumneavoastră, astfel încât informarea acestora să fie făcută corespunzător.
3. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienților și potențialilor clienți
3.1. Datele personale prelucrate
Datele personale ale utilizatorilor aplicației pe care le prelucrăm pot fi: nume, prenume, e-mail, telefon, adresă, CNP, serie, număr CI, document de identitate; nume, prenume, CNP, data nașterii minor, document de identitate dependent minor, IBAN și document dovadă IBAN.
Datele personale colectate ale titularului asigurării pe care le prelucrăm pot fi: numele și prenumele complete ale persoanelor ce vor fi preluate în asigurare; vârsta, locul și data nașterii; codul numeric personal (CNP) sau echivalentul acestuia în cazul în care nu are cetățenia română; numărul și seria documentului de identitate, tipul acestuia; data eliberării și a expirării documentului de identitate și entitatea care l-a emis; domiciliul stabil/reședința (adresa completă - stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, oraș, județ/sector, cod poștal, țară); naționalitatea/cetățenia; calitatea de rezident/nerezident; telefonul/faxul/e-mailul; nivelul studiilor; ocupația/funcția/statutul social; locul de muncă; funcția publică deținută; situația veniturilor și cheltuielilor; datele din actele de stare civilă/permis de conducere/certificat de înmatriculare/carte de identitate vehicul (după caz); date despre persoane aflate în întreținere sau membri ai familiei; imagine; informații bancare; adresa IP, atunci când vizitați pagina noastră de Internet fără a dezactiva Cookies; semnătura (olografă sau în format digital); date de localizare georeferențiată-GPS; date genetice; informații privind starea de sănătate a dumneavoastră, privind istoricul afecțiunilor de care ați suferit; antecedente în familie etc.
3.2. Scopurile prelucrării datelor personale
Datele cu caracter personal și datele privind starea ta de sănătate, cât și ale persoanelor pentru care se solicită încheierea contractului de asigurare sunt colectate în scopul prestării serviciilor de asigurare, respectiv: respectarea obligațiilor legale de determinare a pieței-țintă a produselor de asigurare, acest lucru presupunând o încadrare a caracteristicilor persoanei vizate în publicul-țintă vizat de produsele de asigurare; respectarea obligației legale de evaluare a cerințelor și necesităților de asigurare ale clienților și de acordare a consultanței, constând în emiterea de recomandări personalizate; în scopul ofertării și emiterii contractelor de asigurare (inclusiv reînnoirea/prelungirea acestora); administrării și executării contractului de asigurare (inclusiv încheierea de coasigurări/reasigurări; instrumentarea daunelor - avizare, constatare, lichidare; chestionare de satisfacție; recuperarea creanțelor; acțiuni în regres; detectarea și prevenirea potențialelor fraude); evaluării statistice a portofoliului de asigurări deținut în vederea identificării riscurilor și a adaptării activității de asigurare la condițiile reale din piață, calcule actuariale; în scopul îndeplinirii obligațiilor legale (inclusiv combaterea spălării banilor/finanțarea terorismului/aplicarea sancțiunilor internaționale, prevenirii și identificării de fraude și alte scopuri legitime, arhivare); desfășurării de acțiuni de transmitere directă, prin poștă, a facturilor aferente poliței încheiate, precum și a oricăror informații de interes pentru tine în ceea ce privește derularea relației contractuale.
3.3. Temeiurile juridice
Colectarea și procesarea datelor personale în scopurile menționate mai sus se bazează pe:
- consimțământul pentru procesarea datelor cu caracter personal în baza art. 6 alin. 1 lit. a) din GDPR, atât pentru sine, cât și pentru alți membri ai familiei sale;
- obligația legală, inclusiv prevederile legislației din domeniul asigurărilor;
- încheierea (inclusiv etapele premergătoare încheierii unui contract cum este oferirea de consultanță, ofertarea etc.), executarea, administrarea unui contract;
- interesul legitim al asigurătorului;
- furnizarea serviciilor medicale conform contractului de asigurare – în temeiul dispozițiilor art. 9 alin. 2 lit. h din GDPR.
4. Informarea privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice fără nicio relație directă cu Asigurătorul
În cazul persoanelor care furnizează date cu caracter personal aferente altor persoane care sunt parte în contractul de asigurare, acestea își asumă responsabilitatea transmiterii conținutului prezentului document și au obținut acordul acestora.
Datele personale ale beneficiarului ce sunt colectate de către titular și transmise Asigurătorului în scopul prelucrării pot fi: numele și prenumele complete; codul numeric personal (CNP) sau echivalentul acestuia în cazul în care nu are cetățenia română; date de contact precum domiciliul stabil/reședința (adresa completă - stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, oraș, județ/sector, cod poștal, țară); telefonul/faxul/e-mailul etc. Aceste date, furnizate de către titularul contractului de asigurare, vor fi utilizate de către SIGNAL IDUNA numai în scopul îndeplinirii obligațiilor contractuale conform contractului de asigurare.
5. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale partenerilor contractuali
Datele cu caracter personal care sunt prelucrate de către operator aparțin următoarelor categorii de persoane vizate: persoanele de contact desemnate de către partenerul contractual al SIGNAL IDUNA, reprezentanții legali sau convenționali ai partenerului contractual, colaboratorii, angajații și/sau alte categorii de persoane fizice ale căror date sunt divulgate de către partenerul contractual al acesteia, dacă e cazul. Aceste date cu caracter personal sunt incluse în documentele transmise către SIGNAL IDUNA la inițierea relațiilor contractuale cu partenerul contractual sau pe parcursul derulării acestora.
5.1 Scopurile prelucrării datelor personale și temeiurile juridice
Îndeplinirea obligațiilor legale ale SIGNAL IDUNA în contextul derulării relațiilor contractuale: gestiune administrativ-financiară; păstrarea/depozitarea (premergătoare arhivării) și arhivarea documentelor; realizarea de audituri și investigații interne; gestionarea controalelor efectuate de autorități; asigurarea securității și implementarea măsurilor de securitate a datelor cu caracter personal (inclusiv prin realizarea de copii de siguranță); prevenirea fraudelor și acțiunilor de corupție, gestionarea conflictelor de interese. Pentru îndeplinirea scopurilor anterior menționate, SIGNAL IDUNA se va baza, în măsura în care este necesar, și pe interesul său legitim în desfășurarea obiectului său de activitate și/sau pe temeiul încheierii și executării contractului dintre SIGNAL IDUNA și partenerul său contractual.
- încheierea și desfășurarea contractului încheiat între SIGNAL IDUNA și partenerul său contractual prin raportare la specificul relației contractuale;
- Îndeplinirea intereselor legitime ale SIGNAL IDUNA, în contextul desfășurării obiectului de activitate, pentru următoarele scopuri: proiectarea, dezvoltarea, testarea și utilizarea sistemelor informatice existente sau noi și a serviciilor IT; gestionarea reclamațiilor, optimizarea fluxurilor și a reglementărilor interne.
6. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului
În cazul completării formularelor de contact/informații/sugestii: se prelucrează numele și prenumele dumneavoastră, adresa de e-mail, numărul de telefon, compania, județul și localitatea de domiciliu, precum și orice informații reies din mesajul transmis, în vederea soluționării sugestiilor/reclamațiilor dumneavoastră și transmiterii unui răspuns, pentru următoarele temeiuri: obligația legală, inclusiv prevederile legislației din domeniul asigurărilor, executarea, administrarea unui contract și/sau interesul legitim al asigurătorului.
În cazul achiziționării unui produs prin accesarea paginii Cumpără asigurare și completarea informațiilor solicitate, datele cu caracter personal vor fi prelucrate în conformitate cu secțiunea 3. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienților și potențialilor clienți.
7. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale utilizatorilor aplicației SCA
7.1. Datele personale prelucrate
- Datele personale ale utilizatorilor pe care le prelucrăm pot fi: nume, prenume, e-mail, telefon, adresă, CNP, serie, număr CI, document de identitate; nume, prenume, CNP, data nașterii minor, document de identitate dependent minor, IBAN și document dovadă IBAN;
- Atunci când utilizați funcția de eShop: nume, prenume, data nașterii, CNP, telefon, e-mail, CI/certificat de naștere sau pașaport, DNT;
- Atunci când utilizați formularul de contact: nume, prenume, companie, telefon, e-mail, județ, localitate, mesaj;
- Atunci când completați formularul UL sau sunteți beneficiar UL: nume, prenume, companie, telefon, e-mail, județ, localitate, mesaj;
- Atunci când vă oferiți acordurile de prelucrare date personale: nume, prenume, data nașterii, CNP, telefon, e-mail;
- Atunci când doriți să obțineți o rambursare: documente medicale, CI serie și număr, bank account holder, IBAN, e-mail, telefon, document de identitate și document bancar, dovadă plată;
- Atunci când doriți să efectuați o programare sau utilizați EasyPay: documente medicale, telefon;
- Pentru funcționalitatea log-urilor: nume, prenume, e-mail, telefon, adresă, CNP, serie, număr;
- Pentru Google Firebase: adresa de e-mail.
7.2. Scopurile prelucrării datelor personale
Datele cu caracter personal și datele privind starea ta de sănătate, cât și ale persoanelor pentru care se solicită încheierea contractului de asigurare sunt colectate în scopul prestării serviciilor de asigurare, respectiv: respectarea obligațiilor legale de determinare a pieței-țintă a produselor de asigurare, acest lucru presupunând o încadrare a caracteristicilor persoanei vizate în publicul-țintă vizat de produsele de asigurare; respectarea obligației legale de evaluare a cerințelor și necesităților de asigurare ale clienților și de acordare a consultanței, constând în emiterea de recomandări personalizate; în scopul ofertării și emiterii contractelor de asigurare (inclusiv reînnoirea/prelungirea acestora); administrării și executării contractului de asigurare (inclusiv încheierea de coasigurări/reasigurări; instrumentarea daunelor - avizare, constatare, lichidare; chestionare de satisfacție; recuperarea creanțelor; acțiuni în regres; detectarea și prevenirea potențialelor fraude); evaluării statistice a portofoliului de asigurări deținut în vederea identificării riscurilor și a adaptării activității de asigurare la condițiile reale din piață, calcule actuariale; în scopul îndeplinirii obligațiilor legale (inclusiv combaterea spălării banilor/finanțarea terorismului/aplicarea sancțiunilor internaționale, prevenirii și identificării de fraude și alte scopuri legitime, arhivare); analiză a aplicațiilor furnizorului; desfășurării de acțiuni de transmitere directă, prin poștă, a facturilor aferente poliței încheiate, precum și a oricăror informații de interes pentru tine în ceea ce privește derularea relației contractuale.
7.3. Temeiurile juridice
Colectarea și procesarea datelor personale în scopurile menționate mai sus se bazează pe Regulamentul GDPR în baza art. 6 alin. 1 lit. b) (încheierea - inclusiv etapele premergătoare încheierii unui contract cum este oferirea de consultanță, ofertarea etc., executarea, administrarea unui contract), c) (obligația legală, inclusiv prevederile legislației din domeniul asigurărilor) și f) (interesul legitim al asigurătorului), iar acolo unde persoana vizată și-a dat acordul pentru procesarea datelor cu caracter personal, prelucrarea se realizează în baza art. 6 alin. 1 lit. a), atât pentru sine, cât și pentru alți membri ai familiei sale și/sau furnizarea serviciilor medicale conform contractului de asigurare, în temeiul dispozițiilor art. 9 alin. 2 lit. h din GDPR.
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. folosește codul numeric personal (CNP) ca modalitate de identificare fără echivoc a clientului, în așa fel încât să nu se producă o substituire, pentru a se limita erorile în efectuarea operațiunilor, pentru a se păstra rapiditatea comunicării cu tine în verificarea curentă și, de asemenea, în cadrul comunicării cu terțe persoane, inclusiv pentru utilizatorii fără cont, dar care introduc datele personale în fluxul de e-shop.
În ceea ce privește datele privind starea de sănătate, SIGNAL IDUNA folosește aceste date privind starea de sănătate pentru a putea definitiva și gestiona contractele de asigurare încheiate privind sănătatea și viața, mai ales având în vedere că în derularea activității sale de asigurare, prelucrarea datelor medicale ale asiguraților este indispensabilă executării polițelor contractate. În lipsa acestor informații cu caracter sensibil, există posibilitatea ca această activitate să nu poată fi dusă până la bun sfârșit.
Suplimentar, pentru utilizatorii aplicației ce dețin cont, adresa de e-mail va fi partajată și în platforma Firebase deținută de Google, fiind stocată pe durata existenței contului în aplicație.
8. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților
8.1. Datele personale prelucrate și scopurile prelucrării datelor personale
În contextul procesului de recrutare la care ați decis să participați, colectăm de la dumneavoastră doar informațiile relevante pentru analizarea candidaturii dumneavoastră pentru posturile noastre vacante. Acest lucru constituie baza juridică pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în termenii și condițiile descrise în această notă de informare.
O listă a datelor ar fi următoarea (aceste informații sunt, în general, cuprinse într-un curriculum vitae):
- Datele de identificare → pentru a vă înregistra candidatura și a vă identifica;
- Datele de contact → pentru a păstra o comunicare eficientă și rapidă;
- Funcția pentru care vă depuneți candidatura → necesară pentru a vă procesa candidatura;
- Experiența profesională, informații despre angajator, ocupația și funcția deținută, principalele activități și responsabilități → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Activitățile îndeplinite la fostul angajator și durata angajării → atunci când operatorul solicită informații de la foștii angajatori, în conformitate cu prevederile din Codul Muncii;
- Informații academice și profesionale → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Competențe personale relevante pentru funcția pentru care vă depuneți candidatura – cum ar fi competențe de comunicare, competențe organizaționale/manageriale, competențe digitale, permis de conducere și orice alte competențe legate de post → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Alte date pe care le considerați necesare pentru procesarea candidaturii dumneavoastră → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Caziere judiciare și/sau fiscale → în anumite condiții și pentru anumite funcții din cadrul Societății, vi se poate solicita, conform legii aplicabile.
Totodată, a se reține că în cazul în care nu ne furnizați categoriile de informații menționate mai sus, necesare pentru a vă lua în considerare pentru poziția la care aplicați, nu putem procesa candidatura dumneavoastră.
De asemenea, în cazul în care în anumite procese de recrutare este necesară și utilizarea unor teste psihometrice pentru evaluarea aptitudinilor, inteligenței, personalității, vor fi colectate date suplimentare care se regăsesc în rapoartele de evaluare emise în urma testării. Informațiile rezultate din aceste rapoarte sunt confidențiale și vor fi comunicate doar Managerului de Departament implicat în procesul de recrutare.
Pentru parcurgerea testelor psihometrice vi se va solicita consimțământul scris (Acord GDPR), iar refuzul dumneavoastră nu va avea nicio consecință cu privire la participarea dumneavoastră în procesul de recrutare și selecție.
Dacă furnizați sau ați furnizat categorii de date suplimentare care nu sunt relevante pentru procesul de recrutare, aceste date nu vor fi prelucrate în scopul recrutării și/sau al viitoarei angajări.
8.2. Temeiurile juridice
Legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal o reprezintă:
- art. 6 alin. (1) litera (a) din GDPR – acordul candidaților pentru prelucrarea datelor personale în scop de recrutare, pentru participarea la teste și/sau pentru contactarea ulterioară;
- art. 6 alin. (1) litera (b) teza II din GDPR – pentru a face demersuri înainte de încheierea unui contract;
- art. 6 alin. (1) litera (c) din GDPR – îndeplinirea unei obligații legale;
- art. 6 alin. (1) litera (f) din GDPR – interesul legitim al Societății de a evalua competențele și profilul candidatului și de a-și apăra în justiție drepturile și interesele sale.
9. Înregistrarea convorbirilor telefonice
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. prelucrează date cu caracter personal în contextul relaționării telefonice. Toate apelurile primite sau efectuate de către SIGNAL IDUNA sunt înregistrate, în baza consimțământului dumneavoastră, iar în cazul relaționărilor telefonice are loc o prelucrare a datelor cu caracter personal aparținând persoanelor cu care SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. interacționează sau aparținând persoanelor ale căror date sunt transmise către SIGNAL IDUNA în contextul apelurilor telefonice.
Este posibil ca în contextul relaționării cu SIGNAL IDUNA să fie prelucrate și date aparținând unor persoane pentru care SIGNAL IDUNA nu beneficiază de modalitatea practică de a asigura în mod direct informarea referitor la activitățile de prelucrare. În acest context, este responsabilitatea persoanei care transmite datele către SIGNAL IDUNA să informeze în prealabil persoanele ale căror date sunt transmise cu privire la modul în care SIGNAL IDUNA prelucrează datele cu caracter personal, precum și să obțină consimțământul acestor persoane privind prelucrarea datelor, în măsura în care rezultă că este necesar potrivit cerințelor aplicabile.
Persoanele vizate sunt informate cu privire la înregistrare și la posibilitățile de a contacta SIGNAL IDUNA / de a fi contactate de către SIGNAL IDUNA prin alte mijloace în cazul în care nu sunt de acord cu înregistrarea. Scopurile pentru care sunt prelucrate datele obținute în contextul înregistrării apelurilor telefonice sunt fundamentate pe temeiuri diferite de prelucrare, conform celor detaliate în secțiunea 3. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienților și potențialilor clienți. Consimțământul furnizat de persoanele vizate poate fi retras în orice moment prin contactarea SIGNAL IDUNA. Retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea activităților de prelucrare efectuate anterior retragerii. Refuzul de a furniza datele cu caracter personal poate determina imposibilitatea furnizării serviciilor și/sau a îndeplinirii celorlalte scopuri de prelucrare ale SIGNAL IDUNA.
10. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
Durata prelucrării datelor cu caracter personal în legătură cu derularea contractelor de asigurare/reasigurare este specifică fiecărui tip de prelucrare, ținând seama de considerentele menționate mai sus, precum și pentru îndeplinirea unor obligații legale din domeniul asigurărilor sau a oricăror alte obligații legale (fiscale, arhivare etc.).
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. păstrează datele colectate astfel cum este menționat în nomenclatorul arhivistic disponibil pe următorul link, aprobat de Arhivele Naționale și notificat către Autoritatea de Supraveghere Financiară, respectând cadrul legal.
În scopul limitării prelucrării, SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. va efectua periodic o revizuire a necesității de prelucrare a datelor, pentru a limita cât mai mult posibil sfera datelor asiguraților, supuse prelucrării.
11. Destinatarii datelor cu caracter personal
Datele cu caracter personal vor fi dezvăluite angajaților/mandatarilor/subcontractorilor noștri pentru desfășurarea activității acestora în legătură cu executarea contractului de asigurare încheiat, doar în scopul gestionării contractelor de asigurare încheiate și al instrumentării dosarelor de daună, cu excepția următoarelor situații:
- În cazul în care, potrivit legii, SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. are obligația de a comunica aceste date unor autorități publice;
- Când această comunicare se va face în baza legii pentru protejarea drepturilor și intereselor SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A.;
- Când transmiterea datelor este solicitată în mod expres de persoana vizată.
În îndeplinirea obligațiilor și angajamentelor ce le revin în contractele încheiate cu clienții și pentru a asigura prelucrarea eficientă și profesională a datelor personale, SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. poate transmite datele cu caracter personal unor terțe persoane, împuterniciți cu care a încheiat un contract corespunzător. Acești prelucrători (persoane împuternicite) sunt obligați să respecte cerințele pentru siguranța prelucrării și să ia măsurile tehnice și organizatorice necesare pentru asigurarea protecției datelor personale.
În funcție de tipul prelucrării, datele cu caracter personal mai pot fi prelucrate de către:
- cei care participă la negocierea, încheierea sau la îndeplinirea directă a contractului;
- cei care asigură deplina operabilitate, nivelul calitativ pentru satisfacerea cerințelor clienților în îndeplinirea contractului și a tuturor tranzacțiilor legate de contract, precum și cu sistemele în care este luat în evidență contractul (agenți, brokeri, platformele/sistemele informatice integrate de gestionare a contractelor);
- cei care oferă securitatea și alt tip de protecție sistemelor SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A.;
- cei care colaborează în domeniul colectării creanțelor de la clienți (dacă este cazul);
- cei care depozitează dosarele clienților;
- societăților membre ale grupului SIGNAL IDUNA, în măsura în care este necesar, pentru executarea contractului de asigurare.
12. Transferul datelor cu caracter personal
Împuterniciții menționați anterior sunt societăți cu sediul pe teritoriul României sau cu sediul într-unul din statele Uniunii Europene, ori în statele a căror legislație prevede un nivel de protecție cel puțin egal cu cel oferit de legea română.
În cazul în care este necesar să se predea și să se prelucreze datele tale personale într-un stat din afara Uniunii Europene, SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. se va asigura că procesarea de date cu caracter personal este conformă cerințelor de securitate la care sunt supuse prelucrările din cadrul Comunității Europene, a căror componentă o reprezintă respectarea standardelor UE privind prelucrarea datelor personale, asigurând astfel îndeplinirea dezideratelor prevăzute de legislația în materie de protecție a datelor cu caracter personal.
Pentru cazuri atipice, SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. va solicita Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal permisiunea de a transmite datele personale în țări a căror legislație nu prevede un nivel de protecție cel puțin egal cu cel oferit de legea română.
13. Drepturile dumneavoastră cu privire la datele cu caracter personal
Legat de prelucrarea datelor cu caracter personal, vă puteți exercita oricare dintre următoarele drepturi:
13.1. Dreptul de acces la date și dreptul la informare – Persoanele vizate au dreptul de a obține, la cerere și în mod gratuit, date referitoare la prelucrările de date care îi privesc, efectuate de către SIGNAL IDUNA, precum și dreptul de a obține informații privitoare la scopul prelucrării, categoriile de date prelucrate, destinatarii datelor sale, perioada pentru care datele sunt stocate și drepturile de care beneficiază în virtutea dispozițiilor legale în materie.
13.2. Dreptul de intervenție asupra datelor – Persoanele vizate au dreptul de a obține, la cerere și în mod gratuit, rectificarea, actualizarea, blocarea, restricționarea sau ștergerea datelor a căror prelucrare nu este conformă legii, în special a datelor inexacte, a datelor care nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau atunci când persoana vizată își retrage consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea.
În cazul informațiilor inexacte sau incomplete care o privesc, persoana vizată va putea cere și obține completarea, respectiv rectificarea acestora, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare.
În cazul în care persoana vizată obține restricționarea prelucrării, aceasta va fi informată de către operator înainte de ridicarea restricției de prelucrare.
13.3. Dreptul de opoziție – Persoanele vizate au dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația particulară în care se află, ca date ce îi privesc să facă obiectul unei prelucrări.
Totodată, au dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, ca datele ce îi vizează să fie prelucrate în scop de marketing direct de către SIGNAL IDUNA sau un terț căruia i-au fost comunicate datele respective.
În cazul în care persoana vizată se opune prelucrării, SIGNAL IDUNA nu va mai prelucra datele cu caracter personal, cu excepția cazului în care demonstrează că are motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanei vizate.
13.4. Dreptul la portabilitatea datelor – Persoanele vizate au dreptul de a primi datele cu caracter personal care le privesc și pe care le-au furnizat operatorului și de a le transmite altui operator, respectiv de a le transmite direct de la un operator la altul, acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
13.5. Celelalte drepturi garantate de dispozițiile legale în materie:
- dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri care produce efecte juridice ce privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar, într-o măsură semnificativă;
- dreptul de a se adresa justiției pentru apărarea oricăror drepturi garantate de lege;
- dreptul de a solicita ștergerea datelor, dacă nu mai sunt necesare scopului și dacă nu există alte cerințe legale, de executare a unui contract sau interes legitim ce pot fi invocate;
- dreptul de a fi notificat de către SIGNAL IDUNA privind breșe de securitate care au/ar putea avea impact asupra datelor persoanelor vizate.
În calitate de asigurător, atunci când emitem oferte de produse de asigurare, precum și atunci când instrumentăm daunele, prelucrăm datele cu caracter personal prin mecanisme de prelucrare automată. Aveți dreptul de a primi informații relevante cu privire la mecanismul logic care stă la baza luării deciziei, precum și cu privire la importanța și consecințele unei astfel de decizii în ceea ce vă privește.
În afara de modalitatea menționată mai sus de soluționare a eventualelor diferențe, persoanele vizate au posibilitatea de a înainta (direct sau prin reprezentant) o plângere către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro), dar nu mai devreme de 30 de zile de la înaintarea unei plângeri către Asigurători.
Persoanele vizate vor putea adresa orice solicitare privind modul de prelucrare a datelor direct către SIGNAL IDUNA, în care vor arăta solicitarea, iar, după caz, motivul nemulțumirii sau/și drepturile pe care le consideră că le-au fost încălcate.
Cererea, redactată în scris, va fi transmisă la sediul SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE S.A. sau pe e-mail, la adresa dataprotection@signal-iduna.ro, persoana vizată urmând să primească un răspuns în termenul legal de o lună de zile de la data înregistrării în evidențele societății, cu posibilitatea de prelungire cu încă două luni, în cazurile expres prevăzute de GDPR.
14. Securitatea datelor cu caracter personal
SIGNAL IDUNA va depune toate diligențele pentru a vă proteja datele cu caracter personal aflate în posesia sau sub controlul companiei, prin stabilirea unor măsuri rezonabile de securitate, în vederea prevenirii accesării, colectării, utilizării, copierii, modificării sau divulgării neautorizate, precum și a altor riscuri similare.
Datele cu caracter personal colectate vor fi:
- prelucrate în mod legal, echitabil și transparent, respectând principiile legalitate, echitate și transparență;
- colectate în scopuri determinate, explicite și legitime și nu vor fi prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri (prelucrarea ulterioară în scopuri de arhivare în interes public, științific sau istoric ori în scopuri statistice nu este considerată incompatibilă);
- adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate;
- exacte și, în cazul în care este necesar, să fie actualizate; vom lua toate măsurile necesare pentru ca datele inexacte să fie șterse sau rectificate fără întârziere;
- păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele;
- prelucrate într-un mod care asigură securitatea adecvată, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate, pierderii sau distrugerii, prin măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare.
Pentru orice întrebare cu privire la modalitatea în care SIGNAL IDUNA prelucrează date cu caracter personal, ne puteți contacta:
- prin e-mail: dataprotection@signal-iduna.ro
- prin poștă: Strada Gara Herăstrău nr. 2, Etajul 6, Cod poștal 020334, Sector 2, București, România.
Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal actualizată la data de 01.08.2025
1. Operatorul de date
SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. cu sediul în Clădirea Equilibrium, Strada Gara Herăstrău, Numărul 2, Etajul 6, Cod poștal 020334, Sector 2, București, România, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. ROONRC.J2007008893405, CIF 21697068, număr de înmatriculare în Registrul Asigurătorilor RA – 059, în calitate de operator de date cu caracter personal, prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 679 din 27.04.2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, numit în continuare GDPR, și a legislației conexe.
Prin operator de date cu caracter personal se înțelege orice persoană fizică sau juridică care stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal.
2. Scopul Politicii
Scopul prezentului document este informarea ta specifică și lipsită de ambiguitate cu privire la scopurile prelucrării, temeiul juridic al prelucrării, durata prelucrării, destinatarii datelor cu caracter personal colectate, modalitățile de exercitare a drepturilor individuale, precum și informații legate de scopul secundar al procesării, dacă datele vor fi prelucrate într-un alt scop decât cel pentru care au fost colectate.
Este important să acordați atenție acestei informări, astfel încât să cunoașteți toate aspectele expuse în conținutul acesteia și să le aduceți la cunoștința persoanelor ale căror date cu caracter personal sunt furnizate de către dumneavoastră, astfel încât informarea acestora să fie făcută corespunzător.
3. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienților și potențialilor clienți
3.1. Datele dumneavoastră cu caracter personal
SIGNAL IDUNA colectează următoarele categorii de date cu caracter personal: numele și prenumele complete ale persoanelor ce vor fi preluate în asigurare; vârsta, locul și data nașterii; codul numeric personal (CNP) sau echivalentul acestuia în cazul în care nu are cetățenia română; numărul și seria documentului de identitate, tipul acestuia; data eliberării și a expirării documentului de identitate și entitatea care l-a emis; domiciliul stabil/reședința (adresa completă - strada, număr, bloc, scară, etaj, apartament, oraș, județ/sector, cod poștal, țară); naționalitatea/cetățenia; calitatea de rezident/nerezident; telefonul/faxul/e-mail; nivelul studiilor; ocupația/funcția/statutul social; locul de muncă; funcția publică deținută; situația veniturilor și cheltuielilor; datele din actele de stare civilă/permis de conducere/certificat de înmatriculare/carte de identitate vehicul (după caz); date despre persoane aflate în întreținere sau membri ai familiei; imagine; informații bancare; adresa IP, atunci când vizitați pagina noastră de Internet fără a dezactiva Cookies; semnătura (olografă sau în format digital); date de localizare georeferențiată-GPS; date privind starea de sănătate, obținute pe baza documentelor medicale, doar în cazuri limitate în care nu putem disocia producerea riscului asigurat de starea de sănătate a persoanelor asigurate, voce sau imagine pentru cazurile în care sunați la call-center sau ne vizitați sediul, date privind istoricul incidentelor care au legătură cu riscul asigurat.
SIGNAL IDUNA colectează date cu caracter personal (a) în mod direct de la dumneavoastră sau (b) prin intermediari ai produselor noastre de asigurare, precum brokeri de asigurare, agenți de asigurare subordonați în cadrul activității de bancassurance și agenți de asigurare, (c) prin ambele modalități, de la contractantul asigurării.
În cazul persoanelor care furnizează date cu caracter personal aferente altor persoane care sunt parte în contractul de asigurare, acestea își asumă responsabilitatea transmiterii conținutului prezentului document și au obținut acordul acestora. Este important să acordați atenție acestei informări, astfel încât să cunoașteți toate aspectele expuse în conținutul acesteia și să le aduceți la cunoștința persoanelor ale căror date cu caracter personal sunt furnizate de către dumneavoastră, astfel încât informarea acestora să fie făcută corespunzător.
3.2. Scopurile colectării datelor cu caracter personal
Prelucrăm datele cu caracter personal exclusiv în scopuri necesare activității de asigurare, atât în faza precontractuală (emiterea ofertei de asigurare), cât și după încheierea contractului de asigurare, pe parcursul derulării acestuia, inclusiv pentru comunicări referitoare la posibilitatea reînnoirii polițelor de asigurare.
În mod specific, scopurile prelucrării necesare activității de asigurare au în vedere: verificarea identității dumneavoastră, evaluarea nevoilor dumneavoastră și furnizarea de recomandări cu privire la ce tipuri de produse de asigurare se potrivesc cel mai bine nevoilor dumneavoastră; oferirea, încheierea și executarea contractului de asigurare; înștiințări privind expirarea contractelor de asigurare încheiate și posibilitatea reînnoirii polițelor de asigurare; calcularea primelor de asigurare, precum și stabilirea condițiilor de asigurare; administrarea contractului de asigurare; analiza portofoliului de clienți; administrarea dosarelor de daună și plata indemnizațiilor ca urmare a producerii riscurilor asigurate; procesarea plăților primei de asigurare, precum și a oricăror altor costuri aferente produselor de asigurare; soluționarea și administrarea petițiilor; îndeplinirea obligațiilor legale aplicabile din perspectiva activității de asigurare desfășurate de către SIGNAL IDUNA; marketing; îmbunătățirea și dezvoltarea produselor de asigurare SIGNAL IDUNA; securitatea și conservarea patrimoniului; prevenirea și depistarea fraudelor în materie de asigurări prin consultarea unor baze de date centralizate, colectarea de informații cu privire la împrejurările în care a avut loc riscul asigurat; obținerea de consultanță juridică și soluționarea litigiilor; efectuarea de cercetări și/sau analize în scopuri statistice; gestionarea și pregătirea rapoartelor în scopuri interne, organizarea internă în cadrul grupului de societăți SIGNAL IDUNA.
3.3. Temeiurile juridice
Colectarea și procesarea datelor personale în scopurile menționate mai sus se bazează pe prevederile regulamentului GDPR, în baza art. 6 alin. 1 lit. a), b), c) și f), astfel:
- acordul persoanei vizate pentru procesarea datelor cu caracter personal în baza art. 6 alin. 1 lit. a), atât pentru sine cât și pentru alți membri ai familiei sale;
- obligația legală, inclusiv prevederile legislației din domeniul asigurărilor;
- încheierea (inclusiv etapele premergătoare încheierii unui contract cum este oferirea de consultanță, ofertarea etc.), executarea, administrarea unui contract;
- interesul legitim al asigurătorului.
4. Informarea privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice fără nicio relație directă cu Asigurătorul
În cazul persoanelor care furnizează date cu caracter personal aferente altor persoane care sunt parte în contractul de asigurare, acestea își asumă responsabilitatea transmiterii conținutului prezentului document și au obținut acordul acestora.
Datele personale ale beneficiarului ce sunt colectate de către titular și transmise Asigurătorului în scopul prelucrării pot fi: numele și prenumele complete; codul numeric personal (CNP) sau echivalentul acestuia în cazul în care nu are cetățenia română; date de contact precum domiciliul stabil/reședința (adresa completă - strada, număr, bloc, scară, etaj, apartament, oraș, județ/sector, cod poștal, țară); telefonul/faxul/e-mailul etc. Aceste date, furnizate de către titularul contractului de asigurare, vor fi utilizate de către SIGNAL IDUNA numai în scopul îndeplinirii obligațiilor contractuale conform contractului de asigurare.
5. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale partenerilor contractuali
Datele cu caracter personal care sunt prelucrate de către operator aparțin următoarelor categorii de persoane vizate: persoanele de contact desemnate de către partenerul contractual al SIGNAL IDUNA, reprezentanții legali sau convenționali ai partenerului contractual, colaboratorii, angajații și/sau alte categorii de persoane fizice ale căror date sunt divulgate de către partenerul contractual al acesteia, dacă e cazul. Aceste date cu caracter personal sunt incluse în documentele transmise către SIGNAL IDUNA la inițierea relațiilor contractuale cu partenerul contractual sau pe parcursul derulării acestora.
5.1 Scopurile prelucrării datelor personale și temeiurile juridice
Îndeplinirea obligațiilor legale ale SIGNAL IDUNA în contextul derulării relațiilor contractuale: gestiune administrativ-financiară; păstrarea/depozitarea (premergătoare arhivării) și arhivarea documentelor; realizarea de audituri și investigații interne; gestionarea controalelor efectuate de autorități; asigurarea securității și implementarea măsurilor de securitate a datelor cu caracter personal (inclusiv prin realizarea de copii de siguranță); prevenirea fraudelor și acțiunilor de corupție, gestionarea conflictelor de interese. Pentru îndeplinirea scopurilor anterior menționate, SIGNAL IDUNA se va baza, în măsura în care este necesar, și pe interesul său legitim în desfășurarea obiectului său de activitate și/sau pe temeiul încheierii și executării contractului dintre SIGNAL IDUNA și partenerul său contractual.
- Încheierea și desfășurarea contractului încheiat între SIGNAL IDUNA și partenerul său contractual prin raportare la specificul relației contractuale;
- Îndeplinirea intereselor legitime ale SIGNAL IDUNA, în contextul desfășurării obiectului de activitate pentru următoarele scopuri: proiectarea, dezvoltarea, testarea și utilizarea sistemelor informatice existente sau noi și a serviciilor IT; gestionarea reclamațiilor, optimizarea fluxurilor și a reglementărilor interne.
6. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului
În cazul completării formularelor de contact/informații/sugestii: se prelucrează numele și prenumele dumneavoastră, adresa de e-mail, numărul de telefon, compania, județul și localitatea de domiciliu, precum și orice informații reies din mesajul transmis, în vederea soluționării sugestiilor/reclamațiilor dumneavoastră și transmiterii unui răspuns, pentru următoarele temeiuri: obligația legală, inclusiv prevederile legislației din domeniul asigurărilor, executarea, administrarea unui contract și/sau interesul legitim al asigurătorului.
În cazul achiziționării unui produs prin accesarea paginii Cumpără asigurare și completarea informațiilor solicitate, datele cu caracter personal vor fi prelucrate în conformitate cu secțiunea 3. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienților și potențialilor clienți.
7. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților
7.1. Datele personale prelucrate și scopurile prelucrării datelor personale
În contextul procesului de recrutare la care ați decis să participați, colectăm de la dumneavoastră doar informațiile relevante pentru analizarea candidaturii dumneavoastră pentru posturile noastre vacante. Acest lucru constituie baza juridică pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în termenii și condițiile descrise în această notă de informare.
O listă a datelor ar fi următoarea (aceste informații sunt, în general, cuprinse într-un curriculum vitae):
- Datele de identificare → pentru a vă înregistra candidatura și a vă identifica;
- Datele de contact → pentru a păstra o comunicare eficientă și rapidă;
- Funcția pentru care vă depuneți candidatura → necesară pentru a vă procesa candidatura;
- Experiența profesională, informații despre angajator, ocupația și funcția deținută, principalele activități și responsabilități → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Activitățile îndeplinite la fostul angajator și durata angajării → atunci când operatorul solicită informații de la foștii angajatori, în conformitate cu prevederile din Codul Muncii;
- Informații academice și profesionale → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Competențe personale relevante pentru funcția pentru care vă depuneți candidatura – cum ar fi competențe de comunicare, competențe organizaționale/manageriale, competențe digitale, permis de conducere și orice alte competențe legate de post → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Alte date pe care le considerați necesare pentru procesarea candidaturii dumneavoastră → necesare pentru a vă procesa candidatura;
- Caziere judiciare și/sau fiscale → în anumite condiții și pentru anumite funcții din cadrul Societății, vi se poate solicita, conform legii aplicabile.
Totodată, a se reține că în cazul în care nu ne furnizați categoriile de informații menționate mai sus, necesare pentru a vă lua în considerare pentru poziția la care aplicați, nu putem procesa candidatura dumneavoastră.
De asemenea, în cazul în care în anumite procese de recrutare este necesară și utilizarea unor teste psihometrice pentru evaluarea aptitudinilor, inteligenței, personalității, vor fi colectate date suplimentare care se regăsesc în rapoartele de evaluare emise în urma testării. Informațiile rezultate din aceste rapoarte sunt confidențiale și vor fi comunicate doar Managerului de Departament implicat în procesul de recrutare.
Pentru parcurgerea testelor psihometrice vi se va solicita consimțământul scris (Acord GDPR), iar refuzul dumneavoastră nu va avea nicio consecință cu privire la participarea dumneavoastră în procesul de recrutare și selecție.
Dacă furnizați sau ați furnizat categorii de date suplimentare care nu sunt relevante pentru procesul de recrutare, aceste date nu vor fi prelucrate în scopul recrutării și/sau al viitoarei angajări.
7.2. Temeiurile juridice
Legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal o reprezintă:
- art. 6 alin. (1) litera (a) din GDPR – acordul candidaților pentru prelucrarea datelor personale în scop de recrutare, pentru participarea la teste și/sau pentru contactarea ulterioară;
- art. 6 alin. (1) litera (b) teza II din GDPR – pentru a face demersuri înainte de încheierea unui contract;
- art. 6 alin. (1) litera (c) din GDPR – îndeplinirea unei obligații legale;
- art. 6 alin. (1) litera (f) din GDPR – interesul legitim al Societății de a evalua competențele și profilul candidatului și de a-și apăra în justiție drepturile și interesele sale.
8. Durata prelucrării datelor personale
Durata prelucrării datelor cu caracter personal în legătură cu derularea contractelor de asigurare este specifică fiecărui tip de prelucrare, ținând seama de considerentele menționate mai sus, precum și pentru îndeplinirea unor obligații legale din domeniul asigurărilor sau a oricăror alte obligații legale (fiscale, arhivare etc.).
Dacă ați încheiat o poliță de asigurare la SIGNAL IDUNA, conform legii, vom păstra datele dumneavoastră timp de 10 ani de la data expirării termenului.
Dacă ați solicitat o ofertă de asigurare și nu ați încheiat o poliță de asigurare, vom șterge datele dumneavoastră după un termen de 2 ani.
În scopul limitării prelucrării și a limitării duratei de stocare, operatorul de date va efectua periodic o revizuire a necesității de prelucrare a datelor.
SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. păstrează datele colectate astfel cum este menționat în nomenclatorul arhivistic disponibil pe următorul link, respectând cadrul legal.
9. Categoriile de destinatari către care pot fi transmise datele dumneavoastră
Cu respectarea prevederilor legale aplicabile, datele dumneavoastră cu caracter personal pot fi transferate către următoarele categorii de destinatari:
- intermediari, bănci, reasigurători, auditori, alte companii din cadrul Grupului SIGNAL IDUNA;
- furnizori care asigură servicii operaționale pentru SIGNAL IDUNA, precum servicii de constatare și/ sau regularizare a daunelor, asistență specifică produselor de asigurare, asistență juridică și recuperare creanțe, curierat, telecomunicații, IT, plăți, arhivare, servicii de investigații;
- autorități publice, în limitele competențelor atribuite conform legii;
- persoana vizată, la cerere.
În funcție de tipul prelucrării, datele cu caracter personal mai pot fi prelucrate de către:
- cei care participă la negocierea, încheierea sau la îndeplinirea directă a contractului;
- cei care asigură deplina operabilitate, nivelul calitativ pentru satisfacerea cerințelor clienților în îndeplinirea contractului și a tuturor tranzacțiilor legate de contract, precum și cu sistemele în care este luat în evidență contractul (agenți, brokeri, platformele/sistemele informatice integrate de gestionare a contractelor);
- cei care oferă securitatea și alt tip de protecție sistemelor SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A.;
- cei care colaborează în domeniul colectării creanțelor de la clienți (dacă este cazul);
- cei care depozitează dosarele clienților.
10. Transferul datelor personale într-o țară din afara Zonei Economice Europene
În cazul în care este necesar să se predea și să se prelucreze datele tale personale într-un stat din afara Uniunii Europene, SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. se va asigura că procesarea de date cu caracter personal este conformă cerințelor de securitate la care sunt supuse procesările din cadrul Uniunii Europene, a căror componentă o reprezintă respectarea standardelor UE privind prelucrarea datelor personale, asigurând astfel îndeplinirea dezideratelor prevăzute de legislația în materie de protecție a datelor cu caracter personal.
Pentru cazuri atipice, SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. va solicita Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal permisiunea de a transmite datele personale în țări a căror legislație nu prevede un nivel de protecție cel puțin egal cu cel oferit de legea română.
11. Drepturile dumneavoastră cu privire la datele cu caracter personal
Legat de prelucrarea datelor cu caracter personal, vă puteți exercita oricare din următoarele drepturi:
11.1. Dreptul de acces la date și dreptul la informare – Persoanele vizate au dreptul de a obține la cerere și în mod gratuit date referitoare la prelucrările de date care îi privesc, efectuate de către SIGNAL IDUNA, precum și dreptul de a obține informații privitoare la scopul prelucrării, categoriile de date prelucrate, destinatarii datelor sale, perioada pentru care datele sunt stocate și drepturile de care beneficiază în virtutea dispozițiilor legale în materie.
11.2. Dreptul de intervenție asupra datelor – Persoanele vizate au dreptul de a obține la cerere, și în mod gratuit, rectificarea, actualizarea, blocarea, restricționarea sau ștergerea datelor a căror prelucrare nu este conformă legii, în special a datelor inexacte, a datelor care nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau atunci când persoana vizată își retrage consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea. În cazul informațiilor inexacte sau incomplete care o privesc, persoana vizată va putea cere și obține completarea, respectiv rectificarea acestora, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare. În cazul în care persoana vizată obține restricționarea prelucrării, aceasta va fi informată de către operator înainte de ridicarea restricției de prelucrare.
11.3. Dreptul de opoziție – Persoanele vizate au dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația particulară în care se află, ca date ce îi privesc să facă obiectul unei prelucrări. Totodată, au dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, ca datele ce îi vizează să fie prelucrate în scop de marketing direct de către SIGNAL IDUNA sau un terț căruia i-au fost comunicate datele respectivelor persoane. În cazul în care persoana vizată se opune prelucrării, SIGNAL IDUNA nu va mai prelucra datele cu caracter personal, cu excepția cazului în care demonstrează că are motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanei vizate.
11.4. Dreptul la portabilitatea datelor – Persoanele vizate au dreptul de a primi datele cu caracter personal care le privesc și pe care le-au furnizat operatorului și de a le transmite altui operator, respectiv de a le transmite direct de la un operator la altul, acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
11.5. Celelalte drepturi garantate de dispozițiile legale în materie sunt:
- dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar, într-o măsură semnificativă;
- dreptul de a se adresa justiției, pentru apărarea oricăror drepturi garantate de lege;
- dreptul de a solicita ștergerea datelor, dacă nu mai sunt necesare scopului și dacă nu există alte cerințe legale, de executare a unui contract sau interes legitim ce pot fi invocate;
- dreptul de a fi notificat de către SIGNAL IDUNA privind breșe de securitate care au/ar putea avea impact asupra datelor persoanelor vizate.
În calitate de asigurător, atunci când emitem oferte de produse de asigurare, precum și atunci când instrumentăm daunele, prelucrăm datele cu caracter personal prin mecanisme de prelucrare automată. Aveți dreptul de a primi informații relevante cu privire la mecanismul logic care stă la baza luării deciziei, precum și cu privire la importanța și consecințele unei astfel de decizii în ceea ce vă privește.
În afara de modalitatea menționată mai sus de soluționare a eventualelor diferende, persoanele vizate au posibilitatea de a înainta (direct sau prin reprezentant) o plângere către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro), dar nu mai devreme de 30 zile de la înaintarea unei plângeri către Asigurători.
Persoanele vizate vor putea adresa orice solicitare privind modul de prelucrare a datelor, direct către SIGNAL IDUNA, în care vor arăta solicitarea, iar, după caz, motivul nemulțumirii sau/și drepturile pe care le consideră că i-au fost încălcate.
Cererea, redactată în scris, va fi transmisă la sediul SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI S.A. sau pe e-mail, la adresa protectiadatelor@signal-iduna.ro, persoana vizată urmând să primească un răspuns în termenul legal de o lună de zile de la data înregistrării în evidențele societății, cu posibilitatea de prelungire cu încă două luni, în cazurile expres prevăzute de GDPR.
12. Securitatea datelor cu caracter personal
SIGNAL IDUNA va depune toate diligențele pentru a vă proteja datele cu caracter personal aflate în posesia sau sub controlul companiei, prin stabilirea unor măsuri rezonabile de securitate în vederea prevenirii accesării, colectării, utilizării, copierii, modificării sau divulgării neautorizate, precum și a altor riscuri similare.
Datele cu caracter personal colectate vor fi:
- prelucrate în mod legal, echitabil și transparent, respectând principiile legalitate, echitate și transparență;
- colectate în scopuri determinate, explicite și legitime și nu vor fi prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri; prelucrarea ulterioară în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice nu este considerată incompatibilă cu scopurile inițiale;
- adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate;
- exacte și, în cazul în care este necesar, să fie actualizate; vom lua toate măsurile necesare pentru a ne asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere;
- păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele; datele cu caracter personal pot fi stocate pe perioade mai lungi în măsura în care acestea vor fi prelucrate exclusiv în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice, sub rezerva punerii în aplicare a măsurilor de ordin tehnic și organizatoric adecvate prevăzute în lege, în vederea garantării drepturilor și libertăților persoanei vizate;
- prelucrate într-un mod care asigură securitatea adecvată a datelor cu caracter personal, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare.
Pentru orice întrebare cu privire la modalitatea în care SIGNAL IDUNA prelucrează date cu caracter personal, ne puteți contacta:
- prin e-mail la adresa protectiadatelor@signal-iduna.ro
- prin scrisoare la sediul SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI: Strada Gara Herăstrău, Nr. 2, Etajul 6, Cod poștal 020334, Sector 2, București, România.