Asigura-te ca esti sanatos!

Stiri

Intrebari frecvente ale angajatilor despre asigurarea privata de sanatate

Bucuresti, 13 iulie 2016

Cand vorbim despre beneficii extrasalariale, introducerea asigurarilor de sanatate poate genera o serie de intrebari care pot proveni din dorinta de a afla mai multe lucruri despre cum functioneaza asigurarea. Iata raspunsurile care iti vor fi de folos in orice situatie.

1. Pot sa-mi pastrez acelasi doctor la care ma duc de obicei?
Prin asigurarea de sanatate privata ai posibilitatea sa accesezi serviciile medicale atat in reteaua asiguratorului, cat si in afara retelei. Poti sa mergi la acelasi doctor la care mergi de obicei, insa pentru a putea beneficia de serviciile acoperite de asigurare, verifica clinica unde il poti gasi si daca face parte din reteaua asiguratorului, sau in cazul in care nu face parte din retea, care este procentul decontat de asigurator.

2. Cum ma folosesc de asigurarea de sanatate?
In momentul cand apare o problema de sanatate, contacteaza asiguratorul prin Call Center, aplicatia de mobil Signal Care Assistant sau formular de programare online sau orice alta forma de comunicare care iti este pusa la dispozitie si anunta necesitatea medicala. Call Centerul te va ajuta sa faci o programare la medic, pentru a beneficia de servicii medicale decontate de asigurarea de sanatate, in functie de contractul de asigurare.
Daca ai o programare facuta in reteaua asiguratorului, iar afectiunea este si ea acoperita de asigurare, tot ce ai de facut este sa te duci la medic, iar factura serviciilor va fi platita de asigurator direct catre clinica. Daca ai o programare in afara retelei asiguratorului, vei plati factura serviciilor medicale, urmand ca prin procesul de rambursare sa-ti primesti banii de la asigurator, conform contractului.

3. Angajatorul o sa stie la ce medic ma duc si ce probleme am?
Chiar daca asigurarea este oferita de angajator, acest lucru nu inseamna ca are acces la dosarul medical al angajatilor. Informatiile referitoare la istoricul medical sunt confidentiale, iar asiguratorii sunt obligati prin lege sa le pastreze astfel. Ceea ce poate sa ofere asiguratorul, sunt informatii statistice la nivel de grup: cati oameni au accesat o categorie de servicii, topul clinicilor preferate de grup, sau alte informatii generice. Aceste statistici au rolul de a ajuta angajatorul sa ia decizii referitoare la mediul de lucru sau imbunatatirea pachetului de servicii disponibil, in functie de tipologia accesarilor.
Astfel, angajatorul nu va sti ce probleme de sanatate sau la ce medic merge unul dintre colegii de birou, decat daca acesta ii comunica personal acest lucru. Angajatorul va sti, in schimb, care sunt cele mai frecvente afectiuni ale angajatilor, sau care este rata de accesare a serviciilor medicale.

4. Ce imi acopera asigurarea?
O asigurare de sanatate de grup variaza de la o companie la alta. In functie de pachetul de asigurare ales de angajator, acesta poate avea diverse acoperiri incluse in pachet. Acestea pot face parte din modulul ambulatoriu (consulatii de specialitate, investigatii, analize de laborator, tratamente), modulul spitalizare (proceduri chirurgicale disponibile in regim de spitalizare, indemnizatii pentru proceduri chirurgicale), nastere sau transport medical asistat. Fiecare angajator poate modifica pachetul de acoperiri in functie de preferinte si bugetul disponibil pentru acest tip de beneficiu oferit angajatilor.

5. Sunt acoperite verificarile periodice?
Principiul de functionare al asigurarilor nu include controale periodice de prevenire a afectiunilor. Totusi, asiguratorii pot include in pachetele de asigurare si astfel de controale, pentru a putea acoperi nevoile grupului de asigurat.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin utilizarea cookie-urilor, veti beneficia de o mai buna experienta de vizitare a site-ului nostru. Prin continuarea navigarii, sunteti de acord cu modul de utilizare al acestor informatii. Mai multe detalii aici.