Asigura-te ca esti sanatos!

Stiri

5 Idei care te ajuta sa nu iei stresul de la birou acasa

Bucuresti, 25 iulie 2017

Stresul prelungit iti poate afecta comportamentul atat la locul de munca, cat si acasa, daca nu este gestionat. Ai cateva optiuni care te pot ajuta sa lasi stresul legat de munca la birou, iar relatiile personale sa nu fie afectate de stress

Incepe ziua planificand ce ai de facut – cand programul tau este supus unui plan bine stabilit, sunt mai putine sanse sa lasi deoparte prioritatile si sa te ocupi de cu totul altceva atunci cand apare. Incearca pe cat posibil sa stabilesti la inceputul zilei care sunt obiectivele, iar pe parcursul zilei sa revii asupra listei, astfel incat sa nu scapi din vedere sarcinile esentiale.

Mentine un stil de viata sanatos – un stil de viata in care incluzi activitati fizice zilnice, dormi suficient, ai o alimentatie echilibrata si iti faci timp atat pentru munca, cat si pentru relaxare, poti controla mai bine emotiile generate de diverse situatii. Cand organismul tau consuma energie pentru a acoperi nevoile sale de baza, atunci energia pentru controlul emotiilor nu mai este suficienta.

Organizeaza timpul – e important sa organizezi pe termen lung, sa iti planifici timpul disponibil asa incat sa nu lasi proiecte importante pe ultima suta de metri si sa reusesti sa ai perioade timp rezervate pentru etapele in care stii ca exista o incarcare mai mare decat obisnuitul.

Foloseste eficient timpul petrecut de la birou acasa – te poti folosi de timpul intre locul de munca si acasa eficient. Alege lucrurile pe care le poti face in functie de cat timp petreci pe drum si de mijlocul de transport. Te poti ocupa de planificarea timpului, realizarea unor sarcini simple pe care trebuie sa le indeplinesti sau pur si simplu sa iti pregatesti o stare de spirit mai buna.

Rezista mancarurilor bogate in zahar,sare, grasimi – ceea ce mananci influenteaza si cum te simti. Este posibil ca intr-o zi mai dificila sa simti nevoia de alimente bogate in zahar, sare sau grasimi. Chiar daca pe termen scurt iti pot oferi o senzatie placuta, pe termen lung pot avea un impact negative asupra starii de sanatate si asupra felului in care percepi stresul de peste zi.

Controleaza stresul de la birou astfel incat sa nu iti afecteze stilul de viata si relatiile cu cei apropiati. Sa uiti de stresul de la birou dupa orele de munca te poate ajuta sa iei decizii mai bune in ziua urmatoare si sa ai un control mai bun asupra emotiilor tale.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin utilizarea cookie-urilor, veti beneficia de o mai buna experienta de vizitare a site-ului nostru. Prin continuarea navigarii, sunteti de acord cu modul de utilizare al acestor informatii. Mai multe detalii aici.