Asigura-te ca esti sanatos!

Stiri

15 lucruri pe care orice copil trebuie sa le stie despre sanatate si siguranta

Bucuresti, 21 iulie 2016

Copii sunt foarte usor de influentat, iar comportamentul adultilor din jurul lor poate determina, in timp, obiceiuri mai mult sau mai putin sanatoase. Daca ai ocazia sa interactionezi des cu copii, incearca sa ii determini sa adopte obiceiuri sanatoase, de care sa beneficieze pe termen lung. Iata 15 dintre ele:

1. Sa se spele pe maini inainte sa manance – mainile trebuie sa fie intotdeauna curate inainte sa fie folosite pentru alimentatie. De aceea nu este bine sa mancam pe strada, cand nu avem acces la apa si sapun pentru a putea curata mainile de microbi, riscand astfel o multime de boli care se pot transmite.

2. Sa doarma suficient – odihna este foarte importanta in procesul de crestere si ramane importanta si in viata de adult, cand organismul are nevoie de refacere dupa o perioada de activitate.

3. Sa integreze activitati fizice in programul zilnic – sportul si miscarea de orice fel ajuta la mentinerea unui stil de viata activ.

4. Sa manance fructe si legume proaspete – pentru a asigura vitaminele necesare organismului.

5. Sa limiteze consumul de sucuri dulci – sucurile dulci contin foarte mult zahar, de aceea, desi au un gust placut, consumul lor trebuie sa fie moderat, pentru ca zaharul influenteaza negativ procesele naturale ale organismului.

6. Sa se spele pe dinti de cel putin doua ori pe zi – curatarea dintilor este importanta pentru a mentine dantura intr-o stare buna, dar si pentru a evita formarea bacteriilor aparute din cauza alimentelor ramase necuratate.

7. Sa nu exagereze prin consumarea unui singur aliment – cu totii avem preferinte culinare, insa exagerarile de orice fel pot avea consecinte asupra corpului. E bine sa mentii un echilibru in alimentatie, indiferent care sunt preferintele.

8. Evitarea televizorului in timpul meselor principale – daca mananci in timp ce te uiti la televizor, ai toate sansele sa mananci mai mult decat ai nevoie, pentru ca nu mai ai atentia focalizata asupra organismului, ci asupra televizorului.

9. Departarea de medii toxice pentru organism – spatiile unde se fumeaza foarte mult sau alte medii unde predomina substante care pot fi daunatoare corpului, trebuie evitate cat mai mult posibil.

10. Stranuturile stau in batista – e important nu doar sa te protejezi pe tine insuti, ci si pe cei din jur. Daca ai un virus, incearca pe cat posibil sa-i feresti pe ceilalti.

11. Respectarea timpului petrecut cu familia – de multe ori familia ne ajuta sa mentine o stare de spirit optimista, foarte importanta pentru sanatate.

12. Folosirea cremei de protectie solara – vara este anotimpul soarelui. Odata cu el trebuie sa avem grija si la protejarea pielii de razele UV cu crema de protectie aplicata ori de cate ori este nevoie.

13. Limitarea timpului petrecut in fata ecranelor – dependenta de telefon, televizor, calculator si alte dispozitive asemanatoare este din ce in ce mai frecventa. Daca sunt folosite in exces, acestea pot avea efecte negative asupra organismului.

14. Verificarea periodica a sanatatii – controalele regulate asupra starii de sanatate ajuta la identificarea timpurie a unor potentiale probleme si poate duce la rezolvarea lor in timp util.

15. Folosirea echipamentelor de siguranta – adapteaza echipamentul de protectie conform activitatii desfasurate: casca de protectie, centura de siguranta, genunchiere, cotiere si orice alte forme de protectie nu trebuie neglijate cand desfasuram activitati care prezinta riscuri.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin utilizarea cookie-urilor, veti beneficia de o mai buna experienta de vizitare a site-ului nostru. Prin continuarea navigarii, sunteti de acord cu modul de utilizare al acestor informatii. Mai multe detalii aici.